Συνήθειες καθημερινές και μικρές λεπτομέρειες,όπως το χρώμα,επηρεάζουν τη ζυγαριά.

Χωρίς σχόλια Share:

Το χρώμα και μικρές συνήθειες στην καθημερινότητά μας επηρεάζουν τη ζυγαριά μας.

Οι επιστήμονες συμφωνούν ότι το χρώμα παίζει καθοριστικό ρόλο στο πόσο ελκυστικό ή μη βλέπουμε το φαγητό μας.

Όταν βλέπουμε και παρατηρούμε ένα φαγητό ή ένα τρόφιμο αυτόματα μέσα στον οργανισμό μας δημιουργούνται κάθε είδους αντιδράσεις.

Οι νευρώνες στο μέρος του εγκεφάλου μας που ονομάζεται υποθάλαμος, ο οποίος ρυθμίζει την όρεξη, αρχίζουν να διεγείρονται.
Μια ματιά και μόνο φτάνει στο φαγητό που βρίσκεται μπροστά μας για να αρχίσουν οι σιαλογόνοιμας να αυξάνουν την παραγωγή σιέλου στο πλαίσιο προετοιμασίας για φαγητό.
Μήπως στο αγαπημένο μας εστιατόριο το κυρίαρχο χρώμα είναι το κόκκινο; Στην τραπεζαρία του σπιτιού μας το φως είναι δυνατό ή χαμηλό;
Μήπως οι εξαντλητικές δίαιτες έχουν γίνει καθημερινότητα για εσάς;
Και οι επισημάνσεις αυτές γιατί από σειρά μελετών προκύπτει ότι μικρές λεπτομέρειες και συνήθειες στην καθημερινότητά μας κάνουν τη διαφορά στη ζυγαριά μας.
 
Το κόκκινο χρώμα.
Τα αποτελέσματα μιας νέας μελέτης που δημοσιεύθηκε πρόσφατα για την όρεξη σε επιστημονικό περιοδικό, διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι έτρωγαν λιγότερα τρόφιμα όταν το φαγητό σερβίρονταν σε κόκκινο πιάτο.
Ίσως οι άνθρωποι καταναλώνουν λιγότερο όταν το φαγητό είναι σε κόκκινο πιάτο επειδή συχνά το κόκκινο χρώμα συνδέεται με τον κίνδυνο, τις προειδοποιήσεις ή τη διακοπή-το στοπ,και εντολές για παύση-σταμάτημα έρχονται στο νου.
Ωστόσο, άλλες μελέτες βρίσκουν το αντίθετο αποτέλεσμα και έχουν δείξει ότι το κόκκινο είναι στην πραγματικότητα ένα χρώμα που διεγείρει την όρεξη.
Στην πραγματικότητα, οι άνθρωποι βρίσκουν τα κόκκινα τρόφιμα να είναι τα πιο ελκυστικά στο σύνολό τους,χωρίς ακόμα να έχουν γίνει μετααναλύσεις και να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα,αν τελικά το κόκκινο χρώμα διεγείρει ή καταστέλλει την όρεξη ή αν υπάρχουν και άλλοι παράμετροι που μπορεί να έχουν διαφύγει της προσοχής.*
Το ίδιο συμβαίνει και με τα σερβιριζόμενα γεύματα.
Το χρώμα των πιάτων στα οποία σερβίρεται το φαγητό μπορεί να είναι καθοριστικός παράγοντας και σημαντική επίδραση στην πρόσληψη τροφής**
Το κίτρινο χρώμα
Το κίτρινο χρώμα έχει επίσης βρεθεί ότι τονώνει την όρεξη επειδή συνδέεται με την ευτυχία.
Ο εγκέφαλός εκκρίνει στην πραγματικότητα περισσότερη σεροτονίνη, όταν αντικρίζουμε το κίτρινο χρώμα
Γι ‘αυτό ίσως πολλές φορές παρατηρούμε ότι πολλά εστιατόρια έχουν κίτρινα λουλούδια στα τραπέζια τους,γιατί το κίτρινο μας κάνει να αισθανόμαστε αισιόδοξοι και όσο πιο αισιόδοξοι αισθανόμαστε, τόσο πιο πιθανό είναι να γευτούμε και ευχαριστηθούμε το γεύμα μας.
Ομοίως με το κίτρινο, τα τρόφιμα που είναι πορτοκαλί προκαλούν συχνά ζεστασιά και άνεση.
Το πράσινο χρώμα
Οι περισσότεροι άνθρωποι,σύμφωνα με μελέτες,τείνουν να πιστεύουν ότι όλα τα πράσινα τρόφιμα είναι υγιή, ανεξάρτητα από το εάν το ίδιο το φαγητό είναι πραγματικά θρεπτικό ή όχι.
Αυτή η συνήθεια μπορεί να εντοπιστεί στις διατροφικές συνήθειες των προγόνων μας.
Τα πράσινα τρόφιμα θεωρούνταν συχνά ασφαλή και δεν ήταν πιθανό να είναι δηλητηριώδη ή θανατηφόρα.
Επίσης το πράσινο χρώμα συνδέεται με την υγεία, την ηρεμία, την εξουσία και όπως είπαμε τη φύση. Χρησιμοποιείται στα καταστήματα για να χαλαρώνει τους πελάτες και για την προώθηση περιβαλλοντικών ζητημάτων.
Το πράσινο χρώμα διεγείρει την αρμονία στον εγκέφαλό μας και ενθαρρύνει μια ισορροπία που οδηγεί στην αποφασιστικότητα.
Το μπλε χρώμα
Το μπλε χρώμα είναι το προτιμώμενο χρώμα των ανδρών.
Συνδέεται με την ηρεμία, το νερό και την αξιοπιστία.
Το μπλε προσφέρει μια αίσθηση ασφάλειας, μειώνει την όρεξη και τονώνει την παραγωγικότητα.
Το πιο κοινό χρώμα που χρησιμοποιούνται από συντηρητικές μάρκες που επιδιώκουν να προωθήσουν την εμπιστοσύνη στα προϊόντα τους.
 
Τα χρώματα και πως επηρεάζουν την κατανάλωση ή μη φαγητού και αναψυκτικών.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες υπάρχουν ορισμένα χρώματα που κρατούν τις ορέξεις μας υπό έλεγχο και βοηθούν να περιορίσουμε τις ποσότητες κατανάλωσης.
Η έρευνα υποδηλώνει ότι το μπλε χρώμα καταστέλλει την όρεξή μας επειδή δεν υπάρχουν πολλά φυσικά απαντώμενα τρόφιμα μπλε χρώματος εκτός από βατόμουρα, φραγκοστάφυλα, μελιτζάνα και ίσως κάποιες μπλε-μωβ πατάτες. Πριν από πολύ καιρό, όταν οι πρόγονοί μας βγήκαν για ανεύρεση τροφής, το μπλε, το μαύρο και το μωβ σηματοδότησαν ευθύς εξ αρχής ότι κάτι ήταν δηλητηριώδες και είναι πιθανό η συμπεριφορά αποφυγής των τροφών με αυτά τα χρώματα να είναι ακόμα εκεί καταγεγραμμένη στα γονίδιά μας.
Έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι όταν τα τρόφιμα βάφτηκαν μπλε, οι άνθρωποι τα βρήκαν πολύ λιγότερο ελκυστικά, ακόμη και αν αυτά δοκιμάστηκαν πολύ καλά. Έχει μάλιστα προταθεί,για όσους έχουν άμεση ανάγκη περιορισμού των ποσοτήτων φαγητού,να τοποθετήσουν ένα μπλε φως στο ψυγείο τους,ώστε να τους αποθαρρύνει να πάρουν περισσότερα τρόφιμα μέσα από αυτό.
Το ροζ χρώμα δεν διεγείρει την όρεξή μας, διότι είναι κάπως αφύσικο χρώμα και συχνά κάνει τους ανθρώπους να σκέφτονται ωμό κρέας ή τεχνητά συντηρητικά.
Το γκρίζο είναι άλλο ένα χρώμα που οι άνθρωποι βρίσκουν αφύσικο στα τρόφιμα.
Αλήθεια πότε ήταν η τελευταία φορά που είδαμε ένα γκρίζο και άχρωμα φαγητό και σκεφτήκαμε: «Πω πω, φαίνεται υπέροχο»;
Καφετιά τρόφιμα επίσης πιστεύεται ότι μειώνουν την όρεξή μας.
Η επίδραση του φωτισμού:
Ειδικότερα και σύμφωνα με μελέτες, ο χαμηλός φωτισμός δρα χαλαρωτικά και συνεπακόλουθα κάτω από χαμηλό φωτισμό τρώμε με ηρεμία.
Σε αντίθεση,το έντονο φως ενθαρρύνει τη γρήγορη σίτιση, με αποτέλεσμα πολλές φορές κάτω από έντονο φωτισμό να χάνουμε τον έλεγχο και να καταναλώνουμε πολύ περισσότερη ποσότητα φαγητού.
 
Η επίδραση των στερήσεων.
Οι υπερβολικές στερήσεις μπορεί να φέρουν τα αντίθετα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα,αυτός είναι και ο λόγος που οι επιστήμονες καταλήγουν ότι είναι καλύτερο να απολαμβάνουμε πού και πού μικρές παρασπονδίες
Αν λατρεύουμε το παγωτό,επισκεπτόμαστε το αγαπημένο μας ζαχαροπλαστείο μία φορά την εβδομάδα.
Μικρές γευστικές αποδράσεις είναι πιθανόν να μας συγκρατήσει μακριά από καθημερινές ατασθαλίες.
Σύμφωνα με το Κέντρο Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) των ΗΠΑ, μπορεί κανείς να «μετρήσει» τις επιπτώσεις των καθημερινών του συνηθειών στη ζυγαριά του αρκεί να ακολουθήσει τα επόμενα τρία βήματα.
-Το πρώτο βήμα είναι να κρατάμε διατροφικό ημερολόγιο για μερικές ημέρες.
Στις σελίδες του θα καταγράφουμε κάθε τι που τρώμε, ώστε να αποκαλυπτούν οι καλές και οι κακές μας συνήθειες.
Με τον τρόπο αυτόν θα καταλάβουμε κάτω από ποιες συνθήκες καταναλώνουμε περισσότερο φαγητό.
-Το επόμενο βήμα, δεν είναι άλλο από το να προσπαθήσουμε να αντικαταστήσουμε τις τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά ή ζάχαρη με άλλες, πιο υγιεινές επιλογές.
-Το τρίτο και πιο καθοριστικό βήμα είναι να επιμείνουμε  στο νέο διατροφικό μας πρόγραμμα έως ότου αυτό να γίνει τρόπος ζωής μας
πηγή του άρθρου:botanologia.gr
Προηγούμενο Άρθρο

Φεστιβάλ Δήμου Γαλατσίου 2018 «Παρέα με τ’ αστέρια» στο Ανοιχτό Θέατρο Άλσους Βεΐκου

Επόμενο Άρθρο

Ιδρώτας-Όσο πιο πολύ ιδρώνουμε τόσο περισσότερη ενυδάτωση χρειαζόμαστε

Δείτε επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων.