Υγεία με “υγεία εντέρου”,γιατί “όλες οι ασθένειες προέρχονται από το έντερο”

Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

«Ολες οι ασθένειες προέρχονται από το έντερο». Ο Ιπποκράτης το έλεγε αυτό πριν από 2.000 χρόνια τουλάχιστον (Ιπποκράτης 460-370 π.Χ.)

Οι έρευνες κατά τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχουν αποκαλύψει ότι η υγεία του εντέρου είναι κρίσιμης σημασίας για τη γενική υγεία και ότι ένα νοσηρό έντερο συμβάλλει σε ένα ευρύ φάσμα ασθενειών, όπως ο διαβήτης, η παχυσαρκία, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, ο αυτισμός, η διαταραχή φάσματος, η κατάθλιψη και το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης.
Πολλοί ερευνητές πιστεύουν ότι η υποστήριξη της υγείας του εντέρου και η αποκατάσταση της ακεραιότητας του εντερικού φραγμού θα είναι ένας από τους πιο σημαντικούς στόχους της Ιατρικής του 21ου αιώνα.

Στην πραγματικότητα, όλα τα είδη των σύγχρονων ασθενειών, τα περισσότερα χρόνια προβλήματα για τα οποία η Ιατρική δεν έχει απαντήσεις, παθήσεις των αρθρώσεων και πόνοι των μυών, δερματικές παθήσεις κάθε είδους, προβλήματα διάθεσης, χρόνια κόπωση, αλλεργίες, προβλήματα ύπνου, γενική δυσλειτουργία του ανοσοποιητικού, καθώς και συναισθηματικά ή ψυχικά προβλήματα όλων των ειδών μπορούν να συνδεθούν με διαταραχές του εντέρου.
Ενας στους πέντε ανθρώπους (τα τρία τέταρτα αυτών είναι γυναίκες) πάσχει από το «σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου».
Πρόκειται για έναν γενικό όρο που καλύπτει μια σειρά από κοιλιακά και γαστρεντερικά συμπτώματα, τα οποία κυμαίνονται από πόνο, φούσκωμα, ερυγές και μετεωρισμό μέχρι αέρια, δυσκοιλιότητα, διάρροια, αίσθημα καύσου, βλέννες στα κόπρανα και συχνοουρία.

H διαταραχή αυτή μπορεί να συνεπάγεται μια σειρά από παθήσεις: αλλεργίες, «διαρροή» από τα τοιχώματα του εντέρου, χαμηλά στομαχικά οξέα, ξένους εισβολείς όπως Κάντιντα ή παράσιτα.
Το ανθρώπινο έντερο περιέχει 10 φορές περισσότερα βακτήρια από όλα τα ανθρώπινα κύτταρα, που βρίσκονται σε ολόκληρο το σώμα, με παραπάνω από 400 γνωστά ποικίλα είδη βακτηρίων.
Η χλωρίδα του εντέρου προωθεί την κανονική γαστρεντερική λειτουργία, παρέχει προστασία από τις μολύνσεις, ρυθμίζει τον μεταβολισμό και συμβάλλει σε περισσότερο από 75% του ανοσοποιητικού μας συστήματος.
Το έντερο είναι ένας κοίλος σωλήνας που περνά από το στόμα έως τον πρωκτό. Οτιδήποτε πηγαίνει στο στόμα και δεν χωνεύεται θα βγει αμέσως έξω από το άλλο άκρο.
Αυτή είναι, στην πραγματικότητα, μία από τις πιο σημαντικές λειτουργίες του εντέρου: να αποτρέψει την είσοδο ξένων ουσιών στο σώμα.
Οταν ο εντερικός φραγμός γίνεται διαπερατός (δηλαδή έχουμε το «σύνδρομο διαρρέοντος εντέρου»), μεγάλα μόρια άπεπτης στην ουσία πρωτεΐνης διαφεύγουν στην κυκλοφορία του αίματος.
Δεδομένου ότι αυτές οι πρωτεΐνες δεν ανήκουν και δεν χρησιμεύουν πουθενά εκτός του εντέρου, το σώμα αντιδρά με μια ανοσολογική απόκριση και επιτίθεται σε αυτά τα ξένα μόρια.

Πολλά χαρακτηριστικά του σύγχρονου τρόπου ζωής συμβάλλουν άμεσα πλέον στην ανθυγιεινή χλωρίδα του εντέρου:

Οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε επεξεργασμένους υδατάνθρακες, ζάχαρη και επεξεργασμένα τρόφιμα.
Το χρόνιο στρες.
​Οι χρόνιες λοιμώξεις.

Τα αντιβιοτικά είναι ιδιαίτερα επιβλαβή για τη χλωρίδα του εντέρου.
Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι η χρήση αντιβιοτικών προκαλεί βαθιά και ταχεία απώλεια της ποικιλομορφίας και αλλαγή στη σύνθεση της χλωρίδας του εντέρου.
Εξ ου και οι μυκητιάσεις μετά τη λήψη αντιβιοτικών.
Επιβλαβή είναι και άλλα φάρμακα, όπως τα αντισυλληπτικά και τα ΜΣΑΦ (μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα).

Πάντα με τη βοήθεια ειδικού:
-Αφαιρέστε όλες τις επεξεργασμένες τροφές από τη διατροφή σας.
-Τρώτε άφθονες ίνες. Ελέγξτε τα επίπεδα βιταμίνης D.
-Ελέγξτε αν παράγετε πολύ λίγα ή καθόλου στομαχικά ή πεπτικά ένζυμα, αν αισθάνεστε ιδιαίτερα άσχημα μετά το φαγητό, για λίγες εβδομάδες ίσως χρειαστεί να πάρετε ένζυμα.
-Λήψη προβιοτικών. Προσθέστε λάχανο τουρσί ή μίσο στη διατροφή σας (τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση), φυσικά προβιοτικά.
-Λαμβάνετε υψηλής ποιότητας θαλάσσιου φυτοπλαγκτού χλωρέλλα και σπιρουλίνα.
-Εξαλείψτε τυχόν εντερικά παθογόνα (όπως παράσιτα) που μπορεί να υπάρχουν.
-Προσέξτε πάντα να έχετε επαρκή Ω3 λιπαρά οξέα στη διατροφή σας.
-Οσον αφορά το άγχος, τι να σας προτείνω; Μειώστε το; Μα αυτό είναι και το πιο δύσκολο.

Ξέρετε ότι
-Τα προβιοτικά είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί, κυρίως βακτήρια, που όταν καταναλώνονται σε επαρκείς ποσότητες, ωφελούν τον ανθρώπινο οργανισμό.
-Μεταξύ των πιο γνωστών προβιοτικών είναι τα γαλακτικά βακτήρια (Lactobacillus sp) και τα μπιφιδοβακτήρια (Bifidobacterium sp).
-Ο άνθρωπος δεν αποτελείται μόνο από τα δικά του κύτταρα, αλλά τον ολοκληρώνουν 100 τρισεκατομμύρια μικρόβια, το λεγόμενο μικροβίωμα (microbiome). Πρόκειται για βακτήρια που κατοικούν στον γαστρεντερικό σωλήνα και συνιστούν την εντερική χλωρίδα.

Συντάκτης:Αλίκη Πανοπούλου , Σύμβουλος διατροφής – alpanopoulou@gmail.com
πηγή του άρθρου:efsyn.gr

Προηγούμενο Άρθρο

“Το αυγό”,απόσπασμα από το επεισόδιο της σειράς “εκείνος κι εκείνος”

Επόμενο Άρθρο

Κάνιε Ουέστ:O Έλον Μασκ τον αποθεώνει και αυτός δημιουργεί νέα ιστοσελίδα γνωριμιών για τους fan του

Δείτε επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.