Ο διαλογισμός με ενσυνείδηση είναι φυσικό παυσίπονο

Χωρίς σχόλια Share:

Ο διαλογισμός με ενσυνείδηση είναι φυσικό παυσίπονο και μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνιο πόνο.

Ο χρόνιος πόνος επηρεάζει έναν στους πέντε ενήλικες και έχει αντίκτυπο σε όλες τις καθημερινές τους δραστηριότητες.
Η επικρατούσα ψυχολογική παρέμβαση για τον χρόνιο πόνο είναι η γνωστική-συμπεριφορική θεραπεία -CBT.
Η CBT επικεντρώνεται στην αύξηση της ευελιξίας στις σκέψεις και στις συμπεριφορές ώστε το άτομο να ανταποκρίνεται πιο προσαρμοστικά στις προκλήσεις.
Η CBT μπορεί να είναι αποτελεσματική και δεν έχει καμία από τις παρενέργειες των παραδοσιακών παυσίπονων, όπως ο λήθαργος και ο εθισμό,αλλά, δεν ωφελούνται όλοι από αυτή.
Έτσι μια άλλη πολλά υποσχόμενη παρέμβαση για το χρόνιο πόνο είναι o διαλογισμός ενσυνειδητότητας -mindfulness-based stress reduction ή MBSR.
Ο MBSRο διαλογισμός με ενσυνείδηση– επικεντρώνεται στην οικοδόμηση της ευαισθητοποίησης και στην αποδοχή των στιγμιαίων εμπειριών, συμπεριλαμβανομένης της σωματικής δυσφορίας και των δύσκολων συναισθημάτων.
Νέα έρευνα λοιπόν,δείχνει τις δυνατότητες του διαλογισμού ενσυνειδητότητας-mindfulness για την ανακούφιση του χρόνιου πόνου.
Αυτή η επισκόπηση υποδεικνύει ότι ο MBSR προσφέρει άλλη μια δυνητικά χρήσιμη παρέμβαση για τη διαχείριση του χρόνιου πόνου.
Ο διαλογισμός ενσυνειδητότητας -mindfulness-based stress reduction ή MBSR – μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνιο πόνο , σύμφωνα με νέα έρευνες.
Ο διαλογισμός ενσυνειδητότητας – MBSR – λειτουργεί με την ενθάρρυνση των ατόμων να επικεντρωθούν στις σκέψεις τους και στις σωματικές τους αισθήσεις.
Τα ευρήματα επιβεβαιώνουν προηγούμενες μελέτες, οι οποίες είχαν διαπιστώσει ότι ο διαλογισμός ενσυνειδητότητας έχει τη δύναμη να μειώσει τη σοβαρότητα του πόνου κατά το ήμισυ.
Αυτή η νέα μετα-ανάλυση, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Evidence-Based Ψυχικής Υγείας , ανέλυσε τα στοιχεία από 21 προηγούμενες μελέτες στις οποίες συμμετείχαν 2.000 ασθενείς με χρόνιο πόνο.
Έχει σχεδιαστεί για να εκτιμήσει εάν ο διαλογισμός ενσυνειδητότητας-mindfulness  είναι εξίσου αποτελεσματικός με τη γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία ή γνωστική θεραπεία συμπεριφοράς (Cognitive Behavioural Therapy-CBT ) για την ανακούφιση του χρόνιου πόνου και της σχετικής δυσφορίας.
Οι περισσότεροι συμμετέχοντες σε αυτή τη νέα ανάλυση ήταν γυναίκες ηλικίας μεταξύ 35 και 65 ετών και υπέφεραν κυρίως από μυοσκελετικό πόνο.
Στο 40% σχεδόν των μελετών, οι συμμετέχοντες είχαν υπομείνει τον πόνο τους για περισσότερο από μια δεκαετία.
Αυτή η νέα ανάλυση δείχνει ότι ο διαλογισμός ενσυνειδητότητας-mindfulness  είναι εξίσου αποτελεσματικός με την CBT όταν πρόκειται για τη βελτίωση φυσικών λειτουργιών.
Τόσο ο διαλογισμός ενσυνειδητότητας-mindfulness  όσο και η CBT ήταν εξίσου αποτελεσματικές πρακτικές στη μείωση του πόνου και των σχετικών συνθηκών, όπως η κατάθλιψη .
«Ενώ η CBT θεωρείται ως η προτιμώμενη ψυχολογική παρέμβαση για το χρόνιο πόνο, δεν έχουν όμως όλοι οι ασθενείς κλινικά σημαντική ανταπόκριση στη θεραπεία», γράφουν οι συγγραφείς.
Παρόλο που έχουν προταθεί ορισμένες συστάσεις για τη βελτίωση της CBT για τους ασθενείς με χρόνιο πόνο, η λύση μπορεί να είναι η συμβουλή προς τους ασθενών που βασίζεται στη μείωση του στρες.
Προηγούμενες έρευνες έχουν βρει στοιχεία που αποδεικνύουν ότι  ο διαλογισμός ενσυνειδητότητας-mindfulness  είναι εξαιρετικά αποτελεσματικός στην άμεση ανακούφιση του χρόνιου πόνου και στη μείωση της δυσφορίας που προκαλεί,έχει διαπιστωθεί πως μπορεί να μειώσει τον χρόνιο πόνο κατά 57%.
Ένας τυπικός διαλογισμός περιλαμβάνει την εστίαση σε διάφορα μέρη του σώματος απλά παρατηρώντας με το μάτι του μυαλού.
Αυτό επιτρέπει να παρατηρούμε με το μυαλό κάθε τι που συμβαίνει στο σώμα μας.
Και όταν γίνεται αυτό, κάτι αξιοθαύμαστο συμβαίνει – Η θλίψη αρχίζει να μειώνεται.
Η πρακτική δημιουργεί επίσης μια χαλαρή κατάσταση σε όλο τον οργανισμό που μειώνει το επίπεδο των ορμονών του στρες στο σώμα.
Μια τέτοια βαθιά χαλάρωση μπορεί να ενισχύσει τη θεραπεία και να ενισχύσει την ψυχική και σωματική υγεία.
Όταν το μυαλό συγκεντρώνεται στο παρόν,σε αυτό που συμβαίνει τώρα,βοηθά τους πάσχοντες να αντιμετωπίζουν την ενόχληση, που βελτιώνει τη σωματική λειτουργία και μειώνει τον κίνδυνο της κατάθλιψης.
Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Evidence Based Mental Health  και έδειξαν ότι δεν υπήρχαν σημαντικές διαφορές μεταξύ της CBT και του διαλογισμού ενσυνειδητότητας-mindfulness για την ελάττωση του χρόνιου πόνου.
Οι ερευνητές σημειώνουν ότι και οι δύο μέθοδοι μείωσαν τη σοβαρότητα του πόνου στους συμμετέχοντες καθώς και τη βελτίωση της φυσικής λειτουργίας και της κατάθλιψης που σχετίζονται με χρόνιο πόνο.
Ωστόσο, οι ερευνητές παραδέχθηκαν ότι είναι πολύ νωρίς για να διαπιστωθεί εάν η CBT ή η ενσυνειδητότητα θα ήταν καλύτερη για άτομα με διαφορετικούς τύπους πόνου και ψυχολογικά συμπτώματα.
Ως εκ τούτου, προτείνουν περαιτέρω έρευνα στον τομέα αυτό.

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:galatsinews.gr 14-02-2019

Αναφορές:
psychologytoday.com
independent.co.uk
Η μελέτη: https://ebmh.bmj.com/content/22/1/26

Προηγούμενο Άρθρο

Σινεμά ο παράδεισος – 100 Ταινίες Που Αγάπησα

Επόμενο Άρθρο

Γαλάτσι ο τόπος μου…-Το Δημοτικό μας Πρόγραμμα-Μέρος Α’

Δείτε επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.