Mε “τσουχτερά” πρόστιμα για επικίνδυνες παραβάσεις ο νέος Κ.Ο.Κ.

Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

Mε “τσουχτερά” πρόστιμα για επικίνδυνες παραβάσεις έρχεται ο νέος Κ.Ο.Κ.

Μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες θα παρουσιαστούν οι προτάσεις του ΥΠΟΜΕ σχετικά με τις αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) ώστε οι οδηγοί να συμμορφωθούν προκειμένου να αποφύγουν τα πιο βαριά πρόστιμα.
Ανάμεσα στα μέτρα συγκαταλέγονται η αφαίρεση του διπλώματος για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα για συγκεκριμένες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενώ θα θεσμοθετηθεί και πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια.
Παράλληλα αλλαγές θα υπάρξουν και με την έκδοση διπλωμάτων στη βάση ενός συνολικότερου σχεδίου για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων στο πλαίσιο ενός ευρωπαϊκού μοντέλου οδικής συμπεριφοράς.

Αφαίρεση διπλώματος για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα και θεσμικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια είναι ορισμένα μόνο από τα μέτρα που εξετάζουν ομάδες εργασίες του υπουργείου Μεταφορών για συγκεκριμένες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Συμπεριφοράς (ΚΟΚ).
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες οι προτάσεις των ομάδων εργασίας θα είναι έτοιμες για να παρουσιαστούν στον αρμόδιο υπουργό Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Την ίδια ώρα, το υπουργείο εξετάζει παράλληλα με την έκδοση διπλωμάτων ένα συνολικό σχέδιο προκειμένου να μειωθούν τα θανατηφόρα τροχαία και να υιοθετηθεί ένα ευρωπαϊκό μοντέλο οδικής συμπεριφοράς.

Πάντα σύμφωνα με την ίδια εφημερίδα, δεν αποκλείεται να ενταχθεί και η αύξηση των προστίμων για τις επικίνδυνες παραβάσεις -παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση αλκοόλ, κ.λπ., κάτι το οποίο ωστόσο παραμένει προς το παρόν ανοιχτό.
Ωστόσο, φαίνεται ότι έχει «κλειδώσει» η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για περισσότερο καιρό, ώστε οι παραβάτες να σκεφτούν δύο φορές εάν πράγματι πρέπει να παραβιάσουν τον ΚΟΚ.

Η έκδοση Τεχνικών Οδηγιών για μέτρα ήπιας κυκλοφορίας που αποσκοπούν στην αποφυγή ή μείωση των ατυχημάτων και στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος.

Μάλιστα, οι προτάσεις θα συμπεριλαμβάνουν ρυθμίσεις και για την κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια) ενώ θα ενταχθούν και διατάξεις που θα προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.
Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (16-22/9), το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ότι στις δράσεις του συγκαταλέγονται:

– Η έκδοση Τεχνικών Οδηγιών για μέτρα ήπιας κυκλοφορίας που αποσκοπούν στην αποφυγή ή μείωση των ατυχημάτων και στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος.
– Η ένταξη στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) διατάξεων που προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.
– Η διαμόρφωση νέου πλαισίου για παραβάσεις του ΚΟΚ που σχετίζονται με αντικοινωνικές και επικίνδυνες για την πρόκληση ατυχημάτων συμπεριφορές.
– Η διαμόρφωση -στο προσεχές διάστημα- κανονιστικού πλαισίου για την ασφαλή κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, αυτοεξισσοροπούμενα κ.λπ.).

Η πρόταση της προηγούμενης ηγεσίας του ΥΠΟΜΕ, η οποία δεν νομοθετήθηκε, προέβλεπε οι οδηγοί των ηλεκτρικών πατινιών να απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους και έθετε ηλικιακά όρια (πάνω από 15 ετών ή από 12 ετών σε περίπτωση που συνοδεύονται από ενήλικα). Παράλληλα, υποχρεούνταν να φορούν κράνος το οποίο θα είναι δεμένο.

Αναλυτικότερα, τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα κατηγοριοποιούνταν ανάλογα με την ταχύτητά τους σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ/ώρα (θεωρούνταν ως πεζοί και μπορούσαν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ./ώρα και 25 χλμ./ώρα (θεωρούνταν ποδήλατα και επιτρεπόταν να κυκλοφορούν σε οδούς και χώρους που κυκλοφορούν τα ποδήλατα) και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ./ώρα, οι οδηγοί των οποίων θα επιβαρύνονταν με πρόστιμο 400 ευρώ σε περίπτωση που κυκλοφορούσαν εκτός επιτρεπόμενων χώρων.

galatsinews.gr 21-09-2019

Προηγούμενο Άρθρο

Χονγκ Κονγκ: Ένταση, δακρυγόνα και βόμβες μολότοφ

Επόμενο Άρθρο

Βουνά μεγαλύτερα από το Έβερεστ σε βάθος 660 χιλιομέτρων κάτω από τα πόδια μας

Δείτε επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.