11.11 ή Singles Day – Η σημαντικότερη ημέρα αγορών του κόσμου με 30,7 δισεκατομμύρια δολάρια είσπραξη σε 24 μόνο ώρες!

Χωρίς σχόλια Share:

11.11 ή Singles Day , 30,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε 24 ώρες: Η μεγαλύτερη ημέρα αγορών του κόσμου θέτει νέα ρεκόρ στην περιοχή του λιανικού εμπορίου
11.11 ή Singles Day ή,κατά το ελληνικότερο, η Ημέρα των Εργένηδων –  και η Black Friday με την Cyber Monday μαζί ωχριούν μπροστά της

Από τότε που ξεκίνησε το 2009, το Παγκόσμιο Εμπορικό Φεστιβάλ Singles Day της Alibaba έχει γίνει η πιο σημαντική ημέρα ηλεκτρονικών αγορών της Κίνας και η μεγαλύτερη παγκόσμια εκδήλωση αγορών.

Η επιτυχία αυτής της εκδήλωσης, που ονομάζεται επίσης 11.11 και Double-11, οδήγησε στην έναρξη πολλών παρόμοιων εμπορικών φεστιβάλ που λαμβάνουν χώρα καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους, συγκεκριμένα την Ημέρα της Γυναίκας στις 8 Μαρτίου, το Φεστιβάλ Αγορών 618 ,το Φεστιβάλ των 88 μελών στις 8 Αύγουστο και την Cyber Monday.
Ο όρος Cyber Monday δημιουργήθηκε από την Ellen Davis και τον Scott Silverman και έκανε το ντεμπούτο του στις 28 Νοεμβρίου 2005

Ο όρος 11.11 ή Singles Day δημιουργήθηκε από τον κολοσσό του λιανικού εμπορίου Alibaba το 2009 και φέτος η παγκόσμια αυτή εμπορική γιορτή κατέκτησε το παγκόσμιο ρεκόρ πωλήσεων ύψους 30,7 δισ. δολαρίων σε 24 ώρες, αυξημένο κατά 27% σε ετήσια βάση.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσό που έχει καταγραφεί σε ημερήσιο shopping event παγκοσμίως.
Όπως είχε ανακοινώσει η Alibaba είχε γίνει τζίρος ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων,κατά μέσο όρο,μέσα σε 2 μόλις λεπτά,μέχρι που η είσπραξη κορυφώθηκε και σταμάτησε στα 30.700.000.000 δολάρια, σηματοδοτώντας αύξηση 27% σε σχέση με το ρεκόρ αγορών του 2017.
Η συγκεκριμένη μέρα είναι βαρόμετρο για τους καταναλωτές στην Κίνα και το εξωφρενικό ποσό των 30,7 δισ. δολαρίων, είναι μεγαλύτερο από το ΑΕΠ πολλών μικρών κρατών και αφήνει πολύ πίσω οποιοδήποτε άλλο τζίρο διαδικτυακών καταναλωτικών εορτών σε άλλες χώρες.
Συγκριτικά, στις Η.Π.Α., οι online πωλήσεις της Black Friday ανήλθαν σε 5 δισεκατομμύρια δολάρια και η cyber monday σημείωσε πωλήσεις αξίας 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς.
Η Singles ‘Day που γιορτάζεται με τόσο πάθος στην Κίνα έχει τις ρίζες της στην δεκαετία του 1990 και ήταν μια γιορτή που είχαν καθιερώσει οι νέοι εργένηδες Κινέζοι φοιτητές μαζί με κολλητούς του φίλους.
Η Singles ‘Day ή Bachelors’ Day, ξεκίνησε στο πανεπιστήμιο του Nanjing το 1993.
Οι εορτασμοί απλώθηκαν σε πολλά άλλα πανεπιστήμια στο Nanjing κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990.
Υπάρχουν αρκετές θεωρίες που εξηγούν τη δημιουργία του Φεστιβάλ της Singles ‘Day.
Η πιο ευρέως αποδεκτή θεωρία είναι ότι ξεκίνησε από το Πανεπιστήμιο Nanjing,το 1993.
Τέσσερις νέοι άνδρες φοιτητές του Πανεπιστημίου του Nanjing,όλοι ανύπαντροι και μόνοι, συζητούσαν πώς θα μπορούσαν να ξεφύγουν από τη αυτή τη μονοτονία και πώς θα μπορούσαν να σπάσουν τα δεσμά της μονοτονίας της μοναξιάς τους.
Εκεί συμφώνησαν να δημιουργήσουν μια γιορτή,η οποία και θα τους καθόριζε αλλά και θα έσπαγε την μονοτονία της εργένικης ζωής τους.
Η μέρα αυτή ήταν η 11η Νοεμβρίου την οποία μετέτρεψαν σε μέρα γιορτής.
Η γιορτή πήρε την ονομασία «Singles ‘Day» επειδή η ημερομηνία της, 11/11, αποτελείται από τέσσερα σύμβολα,που αντιπροσωπεύουν τους τέσσερις φίλους που την ξεκίνησαν και το σύμβολο της μονάδας – 1 –  την μοναχικότητά τους,ενώ το «11» τα δύο άτομα, που βρήκαν το ένα το άλλο την ειδική αυτή ημέρα.
Αυτές οι δραστηριότητες,με ταχύτητα αστραπής , διαδόθηκαν μέσω του πανεπιστημίου και τελικά έφτασαν στην ευρύτερη κοινωνία.
Η εξάπλωση αυξήθηκε με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η εκδήλωση έγινε όλο και πιο δημοφιλής στη σύγχρονη κινεζική κουλτούρα και κοινωνία και πολλά μόνα νέα άτομα και των δύο φίλων είδαν τη μέρα αυτή σαν ευκαιρία νέων γνωριμιών.
Ορισμένα πανεπιστήμια άρχισαν να οργανώνουν ειδικά προγράμματα όπου όλοι οι μόνοι φοιτητές και φοιτήτριες συγκεντρώνονται για να γιορτάσουν,να συνομιλήσουν και να χορέψουν με τις καινούργιες τους γνωριμίες.
Οι ανύπαντροι και οι εργένηδες κατά συνείδηση μπορεί να ένιωθαν στην αρχή ενοχλημένοι και να τηρούσαν μια αρνητική στάση απέναντι στις όλες τυμπανοκρουσίες της γιορτής αλλά και αυτοί σιγά-σιγά έριξαν τα τείχη της αρνητικότητας χάρη στις πανεπιστημιακές πρωτοβουλίες.
Παρόλο λοιπόν που η ημερομηνία αυτή στην αρχή προορίζονταν να γιορτάσουν και να διασκεδάσουν οι κατά συνείδηση εργένηδες  την μοναδικότητά τους και τη μοναχικότητά τους, η επιθυμία να βρεθεί ένας σύζυγος ή ένας σύντροφος άρχισε να αχνοφαίνεται,μέχρι που μετατράπηκε σε μια γιορτή συντροφικότητας και αναζήτησης συντρόφου.
Αυτό φάνηκε καθαρά και αναμφισβήτητα το 2011 όταν  4.000 ζευγάρια παντρεύτηκαν στο Πεκίνο στις 11/11 ,όταν ο μέσος όρος των γάμων τις άλλες μέρες είναι 700 ζευγάρια την ημέρα.
                         Την ιδιαίτερη αυτή γιορτή δεν την άφησε ανεκμετάλλευτη η μεγάλη εταιρεία λιανικού εμπορίου Alibaba,καθώς έψαχνε μια ευκαιρία να τονώσει την χαμηλή αγοραστική κίνηση της περιόδου μεταξύ Οκτωβρίου και Νοεμβρίου.
Η περίοδος μεταξύ Οκτωβρίου και Νοεμβρίου ήταν μια περίοδος πολύ χαμηλής αγοραστικής κίνησης στην Κίνα και η 11/11 ήταν η ευκαιρία που οι υπεύθυνοι της μεγάλης εταιρίας αναζητούσαν και
την οποία και καθιέρωσαν ως καταναλωτικό γεγονός το 2009, ως κάτι αντίστοιχο της Black Friday στις ΗΠΑ.
Η Alibaba καθιέρωσε αυτή την γιορτή με το σλόγκαν: «Ακόμη κι αν δεν έχετε σύντροφο, μπορείτε τουλάχιστον να ψωνίσετε σαν τρελοί».
Έδωσε δηλαδή η Alibaba έμφαση στην επιθυμία των ελεύθερων και μόνων ατόμων,που πολλές φορές κατακρίνονταν για την επιλογή τους,να διασκεδάσουν την ανία και την πλήξη τους και  δημιούργησε ένα είδος συναισθηματικού πάρτι.
Η σκέψη ήταν απλή – προσφορές 50% με ώρα έναρξης των αγορών τα μεσάνυχτα και δωρεάν παραδόσεις.
Στην αρχή ήταν δύσκολο να πιστέψουν όλοι στην ιδέα και στην μη συμβατική ώρα έναρξης των αγορών.
Πολλοί έμποροι εγκατέλειψαν την τελευταία στιγμή, ωστόσο, μόλις λίγες ώρες μετά την έναρξη της αγοραστικής στιγμής, η Alibaba έπρεπε να ξυπνήσει τους εμπόρους για να τους ζητήσει περισσότερες προμήθειες, αφού τα αγαθά εξαντλήθηκαν πολύ γρήγορα και παρατηρήθηκε το εξής περίεργο-
Πολλοί αγοραστές αναγκάστηκαν να περιμένουν ακόμα και αρκετούς μήνες για να παραλάβουν τα προϊόντα που είχαν παραγγείλει – κάτι που συνήθως χρειαζόταν μόνο μία ή δύο ημέρες.
Το φαινόμενο της ζήτησης άρχισε να ξεπερνά την προσφορά,οι δε προετοιμασίες για την μεγάλη ημέρα θύμιζαν προετοιμασίες «πολέμου»,ενός «εικονικού πολέμου» χωρίς εχθρό και με μια τεράστια βάση δεδομένων.
Μία βάση δεδομένων που κάθε χρόνο συγκεντρώνει τις καταναλωτικές συνήθειες εκατομμυρίων ατόμων,ενώ παράλληλα δημιουργεί έναν τεράστιο όγκο αποβλήτων.
Απόβλητα; Ούτε καν υποψία δεν περνάει από το μυαλό των περισσότερων «καταναλωτών».
Ο ίλιγγος της  κατανάλωσης δεν έχει αφήσει περιθώρια άλλης σκέψης!
Και όμως σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Greenpeace, οι διαδικασίες της κατασκευής, της συσκευασίας και της  αποστολής των προϊόντων που αγοράστηκαν τη συγκεκριμένη ημέρα παρήγαγαν 258.000 τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το 2016
Για να απορροφηθούν αυτές οι ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα θα χρειαστούν περίπου 2.58 εκατομμύρια δέντρα!
Και φέτος το νέο ρεκόρ πωλήσεων θα φέρει και νέο ρεκόρ μόλυνσης.
«Και όλα αυτά είναι μια καταστροφή για το περιβάλλον,περισσότερη υπερκατανάλωση σημαίνει περισσότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και περισσότερα απόβλητα» είπε ο Nie Li, στέλεχος της Greenpeace.
Ο ρυθμός ανακύκλωσης των υλικών συσκευασίας παραμένει χαμηλός,τα δε  είδη ένδυσης αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των online λιανικών πωλήσεων,είναι το 28,5%.
Η βιομηχανία κλωστοϋφαντουργίας και ένδυσης της Κίνας κατατάσσεται στην τρίτη θέση μεταξύ 41 βιομηχανιών όσον αφορά τον όγκο της παραγωγής λυμάτων.
Είκοσι τοις εκατό των ποταμών και των λιμνών της Κίνας έχουν μολυνθεί από την κλωστοϋφαντουργία.
Η Greenpeace προτρέπει τους κατασκευαστές να δημιουργήσουν πιο ανθεκτικά προϊόντα και να επενδύσουν σε παραγωγή κλειστού βρόχου.
Την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο έχουν την επιλογή να αγοράζουν ρούχα που διαρκούν περισσότερο, να αγοράζουν είδη δεύτερης χρήσης και να επισκευάζουν τα ρούχα αντί να τα ρίχνουν στα σκουπίδια.
«Ως καταναλωτές, το πιο απλό πράγμα που μπορούμε να κάνουμε είναι να αγοράζουμε λιγότερα και να φοράμε τα ρούχα μας μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Χρειάζονται 2700 λίτρα νερού για να κατασκευαστεί ένα μπλουζάκι, οπότε αγοράζοντας ένα μπλουζάκι λιγότερο ή χρησιμοποιώντας αυτό που αγοράσαμε για περισσότερο χρονικό διάστημα εξοικονομούμε τόσο νερό όσο χρειάζεται ένας μέσος ενήλικας για τρία χρόνια!» δήλωσε ο Nie Li.

                     H 11.11 ή Singles Day για το 2018 τελείωσε με είσπραξη 30,7 δισ. δολάρια,αυξημένο κατά 27% από πέρυσι,η Black Friday βρίσκεται εν εξελίξει,η Cyber Monday αναμένεται και οι «καταναλωτές» ανά τον πλανήτη παραζαλισμένοι από τον καταιγισμό των διαφημίσεων «αγωνιούν» γιατί δεν γνωρίζουν αν θα προλάβουν να πάρουν το Smartphone  ή το Laptop που ονειρεύονται!

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:galatsinews.gr 23-11-2018

Προηγούμενο Άρθρο

Συντάξεις:Αυξήσεις για περίπου 620.000 συνταξιούχους

Επόμενο Άρθρο

Κώστας Ζώμπος -Συνάντηση του υποψήφιου Δημάρχου με τους εργαζόμενους του Δήμου.

Δείτε επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.