Ψηφίστηκε από το Δ.Σ Γαλατσίου το εκπονηθέν Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)

Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

Ψηφίστηκε την Παρασκευή 11-12-2020 από το Δ.Σ Γαλατσίου το εκπονηθέν Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), το οποίο καλείται, εντός συγκεκριμένων χρονικών διαστημάτων, να λύσει ένα πλήθος προβλημάτων που ταλαιπωρούν εδώ και χρόνια τους κατοίκους του Γαλατσίου.

Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) είναι το στρατηγικό σχέδιο που καταρτίζεται με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις αστικές περιοχές και τα περίχωρά τους και την ικανοποίηση των αναγκών για την κινητικότητα των ανθρώπων και τη μεταφορά αγαθών στις περιοχές αυτές.

Τι είναι τα ΣΒΑΚ
Συνοπτική περιγραφή των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)
Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.) είναι ένα στρατηγικό σχέδιο το οποίο βασίζεται σε υφιστάμενες πρακτικές σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη αρχές όπως είναι η συμμετοχή των πολιτών στις διαδικασίες αποφάσεων, η ολιστική προσέγγιση στην άσκηση πολιτικής καθώς και η συνεχής αξιολόγηση των παρεμβάσεων. Βασικό κριτήριο για την εκπόνηση του σχεδίου είναι η ικανοποίηση των υφιστάμενων και των μελλοντικών αναγκών μετακίνησης προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα.

Τα ΣΒΑΚ διαφοροποιούνται από τις συνήθεις μελέτες μακροχρόνιου ή βραχυχρόνιου συγκοινωνιακού σχεδιασμού αλλά και τις μελέτες διαχείρισης κυκλοφορίας και στάθμευσης. Οι σημαντικότερες διαφορές των ΣΒΑΚ από τις άλλες μελέτες είναι κατά βάση οι ακόλουθες:

  1. Επικεντρώνονται στον άνθρωπο και όχι στην κυκλοφορία των οχημάτων
  2. Ο βασικός τους στόχος είναι η βελτίωση της προσβασιμότητας και ποιότητας ζωής αντί της βελτίωσης της χωρητικότητας του οδικού δικτύου για την διευκόλυνση της κυκλοφοριακής ροής
  3. Προϋποθέτουν προσεγγίσεις ενιαίου σχεδιασμού (μεταφορών, χρήσεων γης, περιβάλλοντος, κοινωνικής συνοχής, κλπ) και όχι μόνο θεματική προσέγγιση
  4. Βασίζονται σε διεπιστημονική προσέγγιση με συμμετοχή επιστημόνων πολλών ειδικοτήτων
  5. Δεν περιορίζονται από διοικητικά όρια περιοχών αλλά εκτείνονται γεωγραφικά με βάση λειτουργικά κριτήρια
  6. Προϋποθέτουν την συνεχή αξιολόγηση των επιπτώσεων των διαφόρων παρεμβάσεων και τη διαμόρφωση μιας διαδικασίας μάθησης και βελτίωσης
  7. Βασίζονται στη συμμετοχική διαδικασία όλων των εμπλεκομένων φορέων καθώς και άλλων άμεσα ενδιαφερομένων οργανισμών και όχι μόνο στη συμμετοχή του επισπεύδοντος φορέα

Η βιώσιμη κινητικότητα αποτελεί μία από τις πιο σύγχρονες κατευθύνσεις της Ε.Ε. όσον αφορά στην οργάνωση του συστήματος μεταφορών και στην αντιμετώπιση των βασικών προβλημάτων των πόλεων.
Η βιώσιμη κινητικότητα ουσιαστικά περιγράφει ένα σύστημα μεταφορών που ικανοποιεί τις ανάγκες μετακίνησης και ταυτόχρονα προασπίζει την περιβαλλοντική ακεραιότητα, την κοινωνική ισότητα και την οικονομική αποδοτικότητα.
Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται τα «Σχεδία Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας» (ΣΒΑΚ), τα οποία παρέχουν μία ολοκληρωμένη στρατηγική για την κάλυψη των αναγκών κινητικότητας μέσα από τις αρχές του «ολοκληρωμένου σχεδιασμού», της «συμμετοχικής προσπάθειας» και της «αξιολόγησης».
Το ΣΒΑΚ διαφέρει από τις συμβατικές μελέτες, καθώς επικεντρώνεται στον άνθρωπο και στην αλλαγή της στάσης του απέναντι στην κινητικότητα, προωθώντας τα εναλλακτικά και φιλικά μέσα μεταφοράς.
Παράλληλα εξετάζει το σύστημα μεταφορών ορίζοντας δράσεις κατά προτεραιότητα και μέτρα που εκτός από παρεμβάσεις στο πεδίο αφορούν και ρυθμίσεις και γεγονότα και δράσεις οργάνωσης και ευαισθητοποίησης.
Ο δήμος Γαλατσίου αναγνωρίζοντας σημαντικές ασυνέχειες αναφορικά με τον πολεοδομικό, περιβαλλοντικό και συγκοινωνιακό του περιβάλλον, αποφάσισε να αλλάξει πορεία, να μειώσει την εξάρτησή του από το ιδιωτικό αυτοκίνητο και να στοχεύσει στις σύγχρονες αρχές της βιώσιμης πόλης, προωθώντας εναλλακτικά μέσα και συγκρατώντας την αύξηση της χρήσης των ρυπογόνων συμβατικών οχημάτων.
Στο δήμο ο βασικός προβληματισμός σε σχέση με το ζήτημα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας έχει τεθεί επιτακτικά σε πληθώρα σχεδίων, στρατηγικών, πράξεων κ.α. όπως: στο Επιχειρησιακό Σχέδιο του Δήμου, στην έγκριση λήψης χρηματοδότησης από το Πράσινο Ταμείο για εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), αλλά και στα προγραμματιζόμενα έργα και πολιτικές παρέμβασης στον αστικό χώρο του κέντρου και μεμονωμένων γειτονιών.
Το υφιστάμενο μοντέλο λειτουργίας των υπηρεσιών του δήμου Γαλατσίου στον πολεοδομικό και κυκλοφοριακό σχεδιασμό παρουσιάζει σημειακές ελλείψεις αναφορικά με τις διαδικασίες υλοποίησης και παρακολούθησης των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), με την παρακολούθηση συναφών της βιώσιμης κινητικότητας μελετών και γενικότερα με την οργάνωσή του σε θέματα επεξεργασίας, ενημέρωσης/ επικαιροποίησης και διάθεσης κυκλοφοριακών και πολεοδομικών χαρακτηριστικών του.
Τα σύγχρονα κυκλοφοριακά προβλήματα στο Γαλάτσι, αφορούν στην αυξημένη παρουσία του ιδιωτικού αυτοκινήτου, στο μεγάλο βαθμό εξάρτησης του κύριου όγκου των μετακινούμενων από το ΙΧ, την απουσία ολοκληρωμένων υποδομών για τη βιώσιμη κινητικότητα, ήτοι το περπάτημα, το ποδήλατο και τη δημόσια συγκοινωνία και στη νοοτροπία των μετακινούμενων αναφορικά με βέλτιστη εξυπηρέτηση τους για μικρού μήκους μετακινήσεις.
Βασικό ζητούμενο της παρούσας Παροχής Υπηρεσίας είναι η υποστήριξη της Τ.Υ. στην εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Σύμφωνα με την από 26/7/2019 υπογεγραμμένη σύμβαση (αρ. πρωτ. 21951-26/7/2019) ανατέθηκε από το Δήμο Γαλατσίου και τον εκπρόσωπό του Δήμαρχο κ. Γεώργιο Μαρκόπουλο στην εταιρεία DIADIKASIA BUSINESS CONSULTING A.E., η εκπόνηση της υπηρεσίας με τίτλο «Παροχή Υπηρεσιών Συμβούλου για την εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Γαλατσίου».

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας εκτιμά ότι μεγαλύτερο ποσοστό ανθρώπων πεθαίνει παγκοσμίως από τις εκπομπές των αυτοκινήτων παρά από αυτοκινητιστικά ατυχήματα

Αντικείμενο Σύμβασης – Αντικείμενο παραδοτέου Δ – Συσχετισμός Αντικειμένου παραδοτέου Δ με φάσεις ΣΒΑΚ κατά τις οδηγίες της Ε.Ε.
Σύμφωνα με την από 26/7/2019 υπογεγραμμένη σύμβαση (αρ. πρωτ. 21951-26/7/2019) ανατέθηκε από το Δήμο Γαλατσίου και τον εκπρόσωπό του Δήμαρχο κ. Γεώργιο Μαρκόπουλο στην εταιρεία DIADIKASIA BUSINESS CONSULTING A.E., η εκπόνηση της υπηρεσίας με τίτλο «Παροχή Υπηρεσιών Συμβούλου για την εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Γαλατσίου».
Το ΣΒΑΚ χρηματοδοτείται από το Πράσινο Ταμείο δυνάμει της Απόφασης Δ.Σ. υπ’ αριθμόν 114.9/2016.
Αντικείμενο του παρόντος είναι η παροχή τεχνικής υποστήριξης στα άτομα που συγκροτούν την Ομάδα Εργασίας του Δήμου Γαλατσίου για την προετοιμασία, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Γαλατσίου.
Η παροχή της υποστήριξης αφορά στην επαρκή προετοιμασία, στην παροχή της ολοκληρωμένης μεθοδολογικής προσέγγισης και των εργαλείων εκπόνησης ΣΒΑΚ, καθώς επίσης και στη συμβουλευτική-επιστημονική υποστήριξη της Ομάδας Έργου για την προετοιμασία, το σχεδιασμό και την υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) καθ’ όλη τη διάρκεια εκπόνησης του Στρατηγικού Σχεδίου.
Το παρόν τεύχος – Δ Παραδοτέο- αποτελεί τμήμα της εν λόγω συνολικής υπηρεσίας.
Σε αυτό το παραδοτέο με τίτλο: «Οριστικό ΣΒΑΚ συμπεριλαμβανομένης της μεθοδολογίας παρακολούθησης και αξιολόγησης των Μέτρων» περιλαμβάνονται συμβατικά τα κάτωθι:
Συσχετισμός Στόχων και Μέτρων ΣΒΑΚ
Πολυκριτηριακή Ανάλυση για τα Μέτρα
Το Σχέδιο Δράσης του ΣΒΑΚ
Το Σχέδιο Παρακολούθησης και αξιολόγησης του ΣΒΑΚ,
Και τέλος η παρουσίαση των διαδικασιών θεσμοθέτησης, έγκρισης και μελλοντικής αναθεώρησης – αξιολόγησης ΣΒΑΚ.
Το παραδοτέο Δ, σύμφωνα με τα παραπάνω βασικά περιεχόμενα, αποτελεί την ολοκλήρωση της Γ’ Φάσης εκπόνησης ενός ΣΒΑΚ κατά τις οδηγίες του ELTIS (2014)

Στην πλειονότητά τους, τα μέσα μεταφοράς εξυπηρετούν μεν την κοινωνία, πλην όμως προκαλούν και σοβαρές παρενέργειες.
Στα οχήματα, για παράδειγμα, οφείλεται κατά κανόνα η συμφόρηση στις πόλεις, τα οχήματα, τα τρένα και τα αεροσκάφη ηχορυπαίνουν, τα πλοία επιδεινώνουν την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Οι συγκεκριμένες παρενέργειες προκαλούν δαπάνες, που ανέρχονται για την Ευρώπη των 28 κρατών-μελών σε:
25 δισεκατομμύρια
για την αντιμετώπιση του θορύβου που παράγουν τα αυτοκίνητα
210 δισεκατομμύρια
για ατυχήματα που προκαλούνται από τη χρήση του αυτοκινήτου
30 δισεκατομμύρια
λόγω της ρύπανσης της ατμόσφαιρας από τις εκπομπές των αυτοκινήτων
60 δισεκατομμύρια
λόγω της κλιματικής αλλαγής που προκαλεί η χρήση των αυτοκινήτων
100 δισεκατομμύρια
για την κατασκευή και συντήρηση των αυτοκινήτων
750 δισεκατομμύρια
συνολικά για τις  οδικές υποδομές μηχανοκίνητων οχημάτων, από τα οποία μόνο τα 280 δις € αποσβένονται από φόρους και χρεώσεις για το αυτοκίνητο

1.    Οριστικοποίηση μέτρων
Στην παρούσα δραστηριότητα παρουσιάζονται τα οριστικά μέτρα του ΣΒΑΚ – όπως αυτά προέκυψαν από διαβουλεύσεις και συμμετοχικές διαδικασίες, οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα στη διαδικασία εκπόνησης του ΣΒΑΚ. Τα μέτρα αυτά αποτελούν συνδυασμό των μέτρων εκείνων που κρίνονται ως εφικτά και αποτελεσματικά για την επίτευξη των στόχων. Για την καλύτερη κατανόηση των μέτρων παρουσιάζεται και σε επόμενη ενότητα η πολυκριτηριακή ανάλυση σύμφωνα με την οποία αξιολογήθηκαν τα πιθανά μέτρα.
3.1 Δημιουργία πακέτων μέτρων
Τα εφικτά και αποτελεσματικά μέτρα που αναλύθηκαν σε προηγούμενα παραδοτέα και παρουσιάστηκαν στις διαβουλεύσεις κατηγοριοποιούνται σε τέσσερα (4) διακριτά πακέτα μέτρων, δηλαδή δράσεων και παρεμβάσεων στο πλαίσιο του ΣΒΑΚ, που αφορούν στις παρακάτω θεματικές:

  1. Βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και των συνθηκών μετακίνησης
  2. Προώθηση και αναβάθμιση των βιώσιμων μέσων και τρόπων μετακίνησης
  3. Αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος
  4. Ενίσχυση επιχειρηματικότητας και ορθολογική διαχείριση του συστήματος εμπορευματικών μεταφορών

Στο κάθε πακέτο μέτρων δημιουργούνται ειδικές ομάδες μέτρων στις οποίες εντάσσονται τα επιμέρους μέτρα που αφορούν σε ρυθμίσεις, υποδομές, κίνητρα και πολιτικές προώθησης.
Στη συνέχεια περιγράφονται διεξοδικά τα πακέτα μέτρων που προτείνονται στο πλαίσιο του παρόντος ΣΒΑΚ.
Για το πακέτο μέτρων 1- «Βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και των συνθηκών μετακίνησης » ορίζονται τα εξής:
Το πρώτο πακέτο μέτρων περιλαμβάνει μέτρα που αποσκοπούν τόσο στη βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης μέσα στον Δήμο, όσο και στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας (μείωση τροχαίων συμβάντων, καθιέρωση συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας στο αστικό περιβάλλον μέσω της ενίσχυσης των υποδομών και της διαμόρφωσης των κόμβων για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας, κ.λπ.).
Τα επιμέρους μέτρα, καθώς και η ταξινόμησή τους ανά ομάδα μέτρων του πακέτου παρουσιάζονται παρακάτω.
Ομάδα μέτρων 1 – κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:
-1.1.1   Αλλαγή/ μείωση ορίων ταχύτητας στο κύριο οδικό δίκτυο
-1.1.2   Μονοδρομήσεις οδών σε γειτονιές για αποφυγή διαμπερών ροών
-1.1.3   Αύξηση χρόνου πρασίνου στους φωτεινούς σηματοδότες για τους πεζούς
-1.1.4   Ανάπτυξη έξυπνου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης
-1.1.5   Αφαίρεση εξοπλισμού ή σήμανσης ή υποδομής που επηρεάζει την ορατότητα
-1.1.6   Αφαίρεση εξοπλισμού ή σήμανσης ή υποδομής που επηρεάζει την προσβασιμότητα
Ομάδα μέτρων 2 – ενίσχυση υποδομών:
-1.2.1   Αναβάθμιση διασταυρώσεων στο οδικό περιβάλλον για ενίσχυση της οδικής ασφάλειας του πεζού, του ποδηλάτη και των ευάλωτων χρηστών
-1.2.2   Σημειακές βελτιώσεις κόμβων με χαμηλού κόστους παρεμβάσεις
-1.2.3   Ενίσχυση οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης
-1.2.4   Παρεμβάσεις ανάπλασης και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων σε περιοχές πέριξ σχολικών συγκροτημάτων
-1.2.5   Πληροφοριακή σήμανση για ποδηλάτες
Για το πακέτο μέτρων 2 – «Προώθηση και ενίσχυση των βιώσιμων μέσων και τρόπων μετακίνησης» ορίζονται τα εξής:
Το δεύτερο πακέτο μέτρων στοχεύει στη μείωση της χρήσης του ΙΧ και στην αύξηση του μεριδίου του περπατήματος, του ποδηλάτου, της δημόσιας συγκοινωνίας και των συλλογικών και κοινόχρηστων μεταφορών εν γένει στις καθημερινές μετακινήσεις.
Τα επιμέρους μέτρα, καθώς και η ταξινόμησή τους ανά ομάδα μέτρων του πακέτου παρουσιάζονται παρακάτω.
Ομάδα μέτρων 1 – κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:
-2.1.1   Αύξηση της συχνότητας των λεωφορειακών γραμμών τόσο της δημοτικής συγκοινωνίας όσο και των γραμμών του ΟΑΣΑ,
-2.1.2   Δημιουργία λεωφορειολωρίδων
-2.1.3   Δημιουργία νέων διαδρομών Δημοτικής Συγκοινωνίας για καλύτερη κάλυψη των γειτονιών
-2.1.4   Μετεγκατάσταση τερματικού σταθμού των τρόλεϊ
Ομάδα μέτρων 2 – ενίσχυση υποδομών:
-2.2.1   Αγορά και κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων μικρών οχημάτων δημοτικής συγκοινωνίας
-2.2.2   Δημιουργία δικτύου αποκλειστικών υποδομών για το ποδήλατο για τη σύνδεση σημαντικών πόλων έλξης
-2.2.3   Ανάπτυξη συστήματος κοινοχρήστων ποδηλάτων και δημιουργία σταθμών ενοικίασης
-2.2.4   Αύξηση οχημάτων μικροκινητικότητας και κατάλληλος σχεδιασμός όσον αφορά στο διαμοιρασμό τους
-2.2.5   Διαχείριση διαδρομών Δημόσιας Συγκοινωνίας On demand (mini-buses)
-2.2.6   Αναβάθμιση του στόλου της δημόσιας συγκοινωνίας με ευέλικτα και ηλεκτροκίνητα οχήματα
-2.2.7   Πεζοδρομήσεις ή παροδικές- προσωρινές πεζοδρομήσεις οδών έμπροσθεν των εισόδων σχολικών συγκροτημάτων
-2.2.8   Πύκνωση των διαβάσεων πεζών (ιδιαίτερα στην Λ. Βεϊκου)
-2.2.9   Πύκνωση διαβάσεων – ανάπτυξη υπερυψωμένων διαβάσεων – ανάπτυξη έξυπνων διαβάσεων
-2.2.10 Ανάπτυξη υποδομών για ενίσχυση της προσβασιμότητας (σημειακές διαπλατύνσεις, τοπικές εξοχές, μείωση πλάτους λωρίδων κ.α.)
-2.2.11 Τοποθέτηση ραμπών ΑμεΑ σε γωνιές όλων των οικοδομικών τετραγώνων
-2.2.12 Τοποθέτηση ειδικών θέσεων στάθμευσης ποδηλάτου στο κέντρο, στη στάσεις του μετρό και του ΟΑΣΑ και στους βασικούς πόλους έλξης της περιοχής
-2.2.13 Τοποθέτηση συστήματος τηλεματικής για τη βελτίωση της αποδοτικότητας της δημόσιας συγκοινωνίας
Ομάδα μέτρων 3 – πολιτικές προώθησης:
-2.3.1   Σύσταση γραφείου Βιώσιμης Κινητικότητας στον Δήμο για την υλοποίηση των μέτρων του ΣΒΑΚ και την επικοινωνία με τους πολίτες και τους φορείς
-2.3.2   Ανάπτυξη πλατφόρμας για την κατάθεση ιδεών για τις μετακινήσεις
-2.3.3   Χρήση εργαλείων crowdsensing για την καταγραφή των αναγκών σε μετακινήσεις
-2.3.4   Ανακοινώσεις του Δήμου στην ιστοσελίδα του και στην ιστοσελίδα του ΣΒΑΚ
-2.3.5   Διοργάνωση εργαστηρίων (workshop) συμμετοχικού σχεδιασμού
-2.3.6   Διοργάνωση εκδηλώσεων σε σχολεία για την ευαισθητοποίηση των μαθητών
-2.3.7   Ανάπτυξη συστήματος car-pooling με την αξιοποίηση κινητών τηλεφώνων
Για το πακέτο μέτρων 3 – «Αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος και ενίσχυση του δημόσιου χώρου» ορίζονται τα εξής:
Το τρίτο πακέτο μέτρων αφορά σε παρεμβάσεις μικρού -κυρίως- κόστους για την βελτίωση της προσβασιμότητας των ευάλωτων κατά βάση χρηστών, και την βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος μέσα από τον περιορισμό της ρύπανσης και του θορύβου, την αύξηση του δημόσιου χώρου και την αισθητική αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος.
Τα επιμέρους μέτρα, καθώς και η ταξινόμησή τους ανά ομάδα μέτρων του πακέτου παρουσιάζονται παρακάτω.
Ομάδα μέτρων 1 – κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:
-3.1.1   Δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας
-3.1.2   Δημιουργία ζωνών χαμηλών εκπομπών αέριων ρύπων με προτεραιότητα στην χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων
Ομάδα μέτρων 2 – ενίσχυση υποδομών:
-3.2.1   Διαπλάτυνση πεζοδρομίων με κατάργηση θέσεων στάθμευσης
-3.2.2.  Δημιουργία πράσινων διαδρομών για ενθάρρυνση των ενεργών μετακινήσεων στο άλσος Βεϊκου
-3.2.3   Δημιουργία Superblocks (συνδυασμός οικοδομικών τετραγώνων με μετατροπή των εσωτερικών δρόμων σε πεζόδρομους)
-3.2.4   Πεζοδρομήσεις για ενοποίηση δημόσιων χώρων π.χ. πλατειών με το οδικό περιβάλλον
-3.2.5   Δημιουργία Parklets
-3.2.6   Δημιουργία αναγνώσιμου κέντρου
-3.2.7   Αντικατάσταση υλικών ασφαλτόστρωσης στις οδούς του Δήμου
-3.2.8   Ανάδειξη Άλσους Βεϊκου
-3.2.9   Ανάδειξη Αθλητικών εγκαταστάσεων
Για το πακέτο μέτρων 4 – «Ενίσχυση επιχειρηματικότητας και ορθολογική διαχείριση του συστήματος εμπορευματικών μεταφορών» ορίζονται τα εξής:
Το τέταρτο πακέτο μέτρων αφορά κυρίως σε δράσεις που αποσκοπούν στην ενθάρρυνση, ενίσχυση, καθώς και στην ανταμοιβή των φιλοπεριβαλλοντικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον Δήμο Γαλατσίου.
Ομάδα μέτρων 1 – κίνητρα:
-4.1.1   Οικονομικά κίνητρα σε επιχειρήσεις φιλικές στις ενεργές μετακινήσεις
-4.1.2   Μείωση δημοτικών τελών σε επιχειρήσεις που λειτουργούν με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος
Ομάδα μέτρων 2 – ενίσχυση υποδομών / ρυθμίσεις:
-4.2.1   Θέσπιση ωραρίων φορτοεκφορτώσεων….
…………………..

Προγραμματισμός μέτρων ΣΒΑΚ
Ανάμεσα στα τελικά μέτρα εξέχουσα θέση κατέχουν:
– Η αλλαγή/ μείωση ορίων ταχύτητας στο κύριο οδικό δίκτυο.
Η μείωση του ορίου ταχύτητας υλοποιείται άμεσα στα πρώτα 3 έτη.
Σημειώνεται ότι με την προώθηση περαιτέρω μέτρων έπειτα από την παρέλευση των 3 ετών, οι μειώσεις στα όρια ταχύτητας ανανεώνονται σύμφωνα με την υλοποίηση των σχετικών έργων, τη δημιουργία νέων οδών, την ολοκλήρωση αναπλάσεων κ.α..
– Μετεγκατάσταση τερματικού σταθμού των τρόλεϊ.
Σε συνεννόηση με τον ΟΑΣΑ, πραγματοποιείται άμεσα, εντός 2 ετών, η μετεγκατάσταση του τερματικού σταθμού τρόλεϊ
– Μονοδρομήσεις οδών σε γειτονιές για αποφυγή διαμπερών ροών
Η μονοδρόμηση τμημάτων οδών υλοποιείται άμεσα στα πρώτα 3 έτη.
Σημειώνεται ότι με την προώθηση περαιτέρω μέτρων μετά την παρέλευση των 3 ετών, οι οδοί που μονοδρομούνται ανανεώνονται σύμφωνα με την υλοποίηση των σχετικών έργων
– Ενίσχυση οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης.
Το μέτρο αυτό ολοκληρώνεται στα πρώτα 2 έτη, ενώ στη συνέχεια αξιολογείται και ενισχύεται με την ολοκλήρωση των σχετικών λοιπών μέτρων.
– Δημιουργία δικτύου αποκλειστικών υποδομών για το ποδήλατο για τη σύνδεση σημαντικών πόλων έλξης
Το μέτρο αυτό απαιτεί αυξημένο χρόνο ωρίμανσης και για αυτόν τον λόγο ξεκινά σε παράλληλο χρόνο με τα υπόλοιπα μέτρα και υλοποιείται με την ολοκλήρωση των απαραίτητων υποδομών και υπηρεσιών
– Πύκνωση των διαβάσεων πεζών (ιδιαίτερα στην Λεωφ. Βεϊκου)
Οι σχετικές διαδικασίες πύκνωσης διαβάσεων ολοκληρώνονται σύντομα με όριο τα πρώτα 2 έτη.
Πύκνωση διαβάσεων – ανάπτυξη υπερυψωμένων διαβάσεων – ανάπτυξη έξυπνων διαβάσεων.
Οι σχετικές διαδικασίες διαμόρφωσης υπερυψωμένων διαβάσεων ή ανάπτυξης έξυπνων διαβάσεων ολοκληρώνονται κατά τα πρώτα 3 έτη στις υφιστάμενες υποδομές.
– Τοποθέτηση ραμπών ΑμεΑ σε γωνιές όλων των οικοδομικών τετραγώνων.
Η υλοποίηση του μέτρου ξεκινά άμεσα, ωστόσο η μεγάλη ανάγκη σε παρεμβάσεις απαιτεί αρκετό χρόνο για την πλήρη ολοκλήρωσή του σε νέες και παλαιές υποδομές δικτύου.
Σημειώνεται ότι ο αυξημένος χρόνος σχετίζεται με την απουσία πεζοδρομίων σε πληθώρα σημείων εντός δήμου καθώς και με το πολύπλοκο καθεστώς παρέμβασης σε πεζοδρόμια που έχουν κατασκευαστεί από διαφορετικούς ιδιώτες… Και πολλά άλλα…

Χρονική υλοποίηση μέτρων ΣΒΑΚ
Για όλες τις δράσεις, τα μέτρα και τις παρεμβάσεις ορίστηκε σχετικός χρονικός προγραμματισμός για την εικόνα που θα έχει ο Δήμος Γαλατσίου σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Ο βραχυπρόθεσμος ορίζοντας αναφέρεται στην πρώτη 5ετία, δηλαδή τη χρονική περίοδο από το έτος 2021 έως και το έτος 2025.
Ο μεσοπρόθεσμος ορίζονται αναφέρεται στην πρώτη 10ετία, δηλαδή έως και το έτος 2030, ενώ ο μακροπρόθεσμος επεκτείνεται και μετά τη 15ετία.
Συνοπτική περιγραφή σεναρίων κινητικότητας
Ήπιο σενάριο
Το ήπιο σενάριο στον ορίζοντα 5ετίας προβλέπει τα εξής:
• μετεγκατάσταση του τερματικού σταθμού των τρόλεϊ από την οδό Παπαφλέσσα στο Άλσος Βεϊκου
• δημιουργία συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων (bikesharing σταθμοί)
• ανάδειξη Άλσους Βεϊκου
• ανάδειξη αθλητικών εγκαταστάσεων
• δημιουργία λεωφορειολωρίδων στη Λ. Βεϊκου
• δημιουργία πράσινων διαδρομών

Ήπιο σενάριο ορίζοντας 5ετίας
Ήπιο σενάριο ορίζοντας 5ετίας

Ριζοσπαστικό σενάριο
Στο δεύτερο εναλλακτικό σενάριο προτείνονται ριζοσπαστικές παρεμβάσεις, έχοντας ως υπόβαθρο την υφιστάμενη κατάσταση.
Το Ριζοσπαστικό σενάριο στον ορίζοντα 5τίας προβλέπει τα εξής:
• μετεγκατάσταση του τερματικού σταθμού των τρόλεϊ από την οδό Παπαφλέσσα στο Άλσος Βεϊκου
• δημιουργία συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων (bikesharing σταθμοί)
• ανάδειξη Άλσους Βεϊκου
• ανάδειξη αθλητικών εγκαταστάσεων
• δημιουργία λεωφορειολωρίδων στη Λ. Βεϊκου
• δημιουργία πράσινων διαδρομών
• δημιουργία περιοχών προστασίας σχολικών συγκροτημάτων σε όλα τα
• εκπαιδευτικά ιδρύματα του δήμου
• ανάπτυξη περιοχών ήπιας κυκλοφορίας
• δημιουργία ζώνης ελεγχόμενης στάθμευσης γύρω από τις χρήσεις του εμπορίου
• δημιουργία ζώνης χαμηλών εκπομπών αέριων ρύπων
• αναβάθμιση διασταυρώσεων
• νέα διαδρομή δημοτικής συγκοινωνίας
• δημιουργία Superblocks

Ριζοσπαστικό σενάριο ορίζοντας 5ετίας. Ζώνη ελεγχόμενης στάθμευσης, ζώνη χαμηλών εκπομπών ρύπων και περιοχές ήπιας κυκλοφορίας
Ριζοσπαστικό σενάριο ορίζοντας 5ετίας. Ζώνη ελεγχόμενης στάθμευσης, ζώνη χαμηλών εκπομπών ρύπων και περιοχές ήπιας κυκλοφορίας

Πληροφορίες αναφορικά με το κάθε έργο, μέτρο και δράση:https://galatsimobility.wixsite.com/svak

galatsinews.gr – 18-12-2020

Προηγούμενο Άρθρο

Οι προτάσεις της παράταξης “Γαλάτσι. Ζούμε εδώ!” για τον προϋπολογισμού και το τεχνικό πρόγραμμα έτους 2021

Επόμενο Άρθρο

H αρχαιότερη νηστεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας

Δείτε επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.