Γαλάτσι ο τόπος μου…-Το Δημοτικό μας Πρόγραμμα-Μέρος Α’

Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

Γαλάτσι ο τόπος μου…

Αγαπητοί συμπολίτες,
Σας παρουσιάζουμε τμηματικά σκέψεις για ένα  Δημοτικό πρόγραμμα, ξεκινώντας από τις προτάσεις μας για ένα συνολικό σχεδιασμό του Κέντρου της πόλης μας.
  • Ένα σχέδιο συγκεκριμένο και σαφές, μαχητό και υλοποιήσιμο.
  • Ένα σχέδιο ανοικτό, που επιδιώκει να συμπληρωθεί, να εξειδικευθεί, να συγκεκριμενοποιηθεί και να τροποποιηθεί, όπου χρειάζεται, μέσα από το δημόσιο διάλογο πριν και μετά τις δημοτικές εκλογές.
Γιατί η υπόθεση της διεξόδου της πόλης είναι , πρώτα και κύρια, υπόθεση των πολιτών.
Πρέπει να φέρνει την σφραγίδα τους, να προσαρμόζεται και να υπηρετεί τις κοινές μας ανάγκες.

Συνολικός σχεδιασμός και παρεμβάσεις 
στον πολεοδομικό ιστό της πόλης

Τα προβλήματα της  πόλης μας σχετίζονται με τις επιδράσεις των παρακάτω παραγόντων:
  • Διχοτόμηση της πόλης από δύο μεγάλους κάθετους οδικούς άξονες.  
  • Πυκνή  δόμηση και έλλειψη ελεύθερων δημόσιων χώρων στον ιστό της,  
  • Κατάληψη των πεζοδρομίων και των δημόσιων χώρων  από παράνομες επιχειρηματικές δραστηριότητες.  
  • Ελλείψεις σε κρίσιμες υποδομές αλλά και  γήρανση των ήδη υπαρχουσών, κυρίως των σχολείων της.
  • Εγκατάλειψη των γειτονιών της.
Κανένα σοβαρό έργο δεν έχει γίνει τα τελευταία χρόνια καθώς η «λογική» της παρουσίασης «υψηλών πλεονασμάτων» στην πραγματικότητα καταργούσε, το έτσι και αλλιώς πενιχρό, τεχνικό πρόγραμμα και ανέβαλλε τα αναγκαία έργα.
Αυτές οι καθυστερήσεις βαραίνουν το μέλλον της πόλης καθοριστικά. Η αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων δεν είναι εύκολη.  Την ίδια στιγμή υπάρχουν επιλογές. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να παραμένουμε αδρανείς, απροετοίμαστοι μπροστά στην αυριανή μέρα για την πόλη μας.
1. Νέος πολεοδομικός σχεδιασμός για το Κέντρο της Πόλης.
Οι εργασίες για το Μετρό αποτελούν ένα χρήσιμο και  αναγκαίο έργο για την πόλη μας.
Ταυτόχρονα είναι μια από τις τελευταίες ευκαιρίες αναμόρφωσης του τόπου μας.
Είναι βέβαιο ότι η πόλη μας θα κληθεί να «πληρώσει» ένα αναπόφευκτο τίμημα για τα οκτώ χρόνια που υπολογίζεται να διαρκέσουν τα έργα κατασκευής του.
Η έναρξη των εργασιών για το Μετρό θα προσθέσει τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα. Θα αναστατώσει βαθιά την κοινωνική και οικονομική ζωή στην πόλη
Η πόλη μας πρέπει να βγει κερδισμένη από αυτή την ταλαιπωρία. 
Οφείλει να σχεδιάσει ένα διαφορετικό Γαλάτσι για την επόμενη μέρα.
Υποστηρίζουμε ότι
  • Το Γαλάτσι έχει ανάγκη από ένα συνολικό σχεδιασμό, που δεν θα εξαντλείται σε έργα βιτρίνας, σε ευκαιριακές και ανούσιες σημειακές παρεμβάσεις.
  • Ένα ρεαλιστικό σχεδιασμό που, με παρεμβάσεις χαμηλού κόστους, θα αναδιαμορφώσει, θα αναζωογονήσει το κέντρο και ολόκληρη την πόλη.
  • Έχουμε ανάγκη από παρεμβάσεις που θα ξεκινούν από το Κέντρο της Πόλης και θα απλώνονται σε όλες τις γειτονιές.
Γνωρίζουμε ότι  η δημιουργία μιας Κεντρικής Πλατείας στον τόπο μας  είναι παλιό αίτημα της πόλης. Χρειάζεται να οραματιστούμε τη λύση του μέσα από τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στην πόλης μας
Υποστηρίζουμε ότι θα ήταν πιο αποτελεσματικό, πιο ουσιαστικό να σχεδιάσουμε το Κέντρο Πόλης ως μια διαδρομή που θα ενώνει τον άξονα από την οδό Τράλλεων ως το Παλιό Τέρμα και από εκεί ως την οδό Πάρνηθας.
Ο άξονας αυτός, που ορίζεται και από τις μελλοντικές στάσεις του Μετρό, αγγίζει όλες τις γειτονιές της πόλης και αναβαθμίζει συνολικά την κεντρική αγορά και τους κάθετους δρόμους δίνοντας μια διαφορετική εικόνα για την πόλη.
Έρχεται σε επαφή και δίνει περιεχόμενο με τα έργα ανάπλασης της Λ. Βεΐκου που τώρα είναι αποκομμένα από τον κεντρικό ιστό της πόλης και μοιάζουν χωρίς νόημα.
Πιο συγκεκριμένα η πρόταση θα διασφάλιζε :
  • Κέντρο πόλης μια περιοχή έκτασης μεγαλύτερη των 15 στρεμμάτων
  • Δημιουργία ενός αναβαθμισμένου χώρου κυκλοφορίας και συνάντησης των πολιτών σε εγγύτητα με τις γειτονιές της πόλης
  • Βιώσιμο κέντρο πόλης, φιλικό στους πολίτες, ασφαλές για τα παιδιά.
  • Αύξηση των δημόσιων χώρων και απόδοση της χρήση τους στους κατοίκους
  • Τόνωση και επέκταση της οικονομικής δραστηριότητας στην πόλη μας
Σε συνδυασμό με τις παρακάτω παρεμβάσεις θα δημιουργούσε μια διαφορετική εικόνα στην κεντρική αγορά:
  • Φύτευση υψηλών δένδρων στη Βεΐκου και Αγ. Γλυκερίας που θα  αποτελούσε πράσινο φράκτη, ηχητικής και οπτικής προστασίας από την κυκλοφορία των οχημάτων .
  • Κατασκευή ασφαλών χώρων ανάπαυσης, συνάντησης και επαφής των κατοίκων κατά μήκος της διαδρομής
  • Πεζοδρόμηση κάθετων δρόμων και δενδροφυτεύσεις μέχρι τις πρώτες παραλλήλους της Βεΐκου , μετά από μελέτες και δημόσιο διάλογο για την αντιμετώπιση προβλημάτων που πιθανόν να ανακύψουν.
  • Αύξηση των χώρων πρασίνου της πόλης ,
  • Απόκτηση «βάθους» της κεντρικής αγοράς που θα αξιοποιούσε τα καταστήματα στους κάθετους δρόμους και θα τόνωνε τις επαγγελματικές δραστηριότητες.
  • Μέτρα και μελέτες για τον περιορισμό της διαμπερούς κυκλοφορίας, της κίνησης, δηλαδή, διερχόμενων αυτοκινήτων από τους δρόμους των γειτονιών της πόλης.
  • Επέκταση και αναδιαμόρφωση της πλατείας του Ηρώου, με αξιοποίηση – πεζοδρόμηση,  των παρακείμενων  σε αυτή δρόμων. Ο χώρος αυτός θα μπορούσε να αποτελέσει την Κεντρική Πλατεία της πόλης.
  • Αναδιαμόρφωση της πλατείας Πηγής, απέναντι από την εκκλησία της Αγ. Γλυκερίας, και ανάδειξη της Πηγής ως σημαντικού ιστορικού σημείου της πόλης.
  • Ανάδειξη του ναού της Αγ. Γλυκερίας σε ένα συνολικά αναβαθμισμένο περιβάλλον
Ένα τέτοιο σχέδιο θα απαιτούσε
  • Απομάκρυνση των παράνομων κατασκευών που έχουν καταλάβει τα πεζοδρόμια της Λεωφόρου Βεΐκου και της οδού Αγ. Γλυκερίας.
  • Συγκοινωνιακές μελέτες , με γνώμονα την εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής για την αντιμετώπιση κυκλοφοριακών προβλημάτων που θα αναδειχθούν.
  • Μετατροπή των κάθετων οδών των κεντρικών οδικών αρτηριών της πόλης σε χώρους αποκλειστικής στάθμευσης των αυτοκινήτων των κατοίκων.
  • Δημόσιο διάλογο ώστε να εξασφαλιστεί η σύμφωνη γνώμη των πολιτών και να επιλυθούν όσα προβλήματα ανακύψουν.
Υποστηρίζουμε ότι το προτεινόμενο σχέδιο απαλλοτρίωσης του οικοδομικού τετραγώνου στο Παλιό Τέρμα για την κατασκευή Κεντρικής Πλατείας δεν είναι η κατάλληλη λύση.
Πρώτα από όλα είναι επιλογή υψηλού κόστους, χρονοβόρα και πιθανώς μη εφαρμόσιμη.
Κυρίως είναι «λύση» δυσλειτουργική, με αρνητικές συνέπειες για την πόλη, αν παρθούν υπόψη οι σύγχρονες πολεοδομικές  προσεγγίσεις για το Κέντρο Πόλης.
Η παρουσία, στο ίδιο σημείο με την σχεδιαζόμενη Πλατεία του μελλοντικού σταθμού του Μετρό,  θα την μετατρέψει σε απρόσβατη για τους πολίτες.
Θα περιβάλλεται από δύο μεγάλους οδικούς άξονες πυκνής κυκλοφορίας και θα αυξήσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην περιοχή. 
Θα επιδεινώσει το πρόβλημα στάθμευσης καθώς θα προστεθεί, στα ήδη υπάρχοντα προβλήματα, και εκείνο της προσωρινής στάθμευσης για την εξυπηρέτηση των επιβατών του Μετρό.
Θα αυξηθεί έτσι ο θόρυβος αλλά και η ρύπανση. Στην πραγματικότητα ένα τέτοιο σχέδιο θα μετατρέψει την Κεντρική Πλατεία σε χώρο νέων «επενδυτικών συμφερόντων» και συναλλαγών για μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων.
Οι υπάρχουσες επιχειρήσεις θα εξαναγκαστούν να εκδιωχθούν από την περιοχή, μόνιμα και όχι προσωρινά,  καθώς θα αυξηθούν υπερβολικά οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων στην περιοχή και κατ΄ επέκταση και τα ενοίκια. Θα δεσμεύσει τα διαθέσιμα του Δήμου, για ένα αμφίβολης αξίας έργο, την ίδια στιγμή που οι ανάγκες άμεσης παρέμβασης στις υποδομές της πόλης και τις γειτονιές αποτελούν άμεση προτεραιότητα.
2. Συγκοινωνιακή μελέτη
Η άμεση, σύμφωνα με τις εξαγγελίες, έναρξη των εργασιών για το Μετρό θα προσθέσει τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα. Θα αναστατώσει βαθιά την κοινωνική και οικονομική ζωή στην πόλη
Υποστηρίζουμε την ανάγκη να πραγματοποιηθεί άμεσα συγκοινωνιακή μελέτη, με ευθύνη του Δήμου, και διπλό στόχο.
  • Να περιορίσει κατά το δυνατό τις συνέπειες από την εγκατάσταση ,για οκτώ χρόνιατων δύο εργοταξίων κατασκευής του Μετρό σε κεντρικά οδοστρώματα της πόλης
Έχουμε ανάγκη από μια συνολική διευθέτηση της κυκλοφορίας οχημάτων σε όλη την έκταση της πόλης για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού εμφράγματος που θα δημιουργηθεί από τον περιορισμό κεντρικών αξόνων της πόλης και τις ελλείψεις από τις αναγκαίες θέσεις στάθμευσης.
  • Η μελέτη αυτή θα είναι πρόδρομος συνολικών κυκλοφοριακών διευθετήσεων σε ολόκληρο τον ιστό της πόλης με κατάλληλες παρεμβάσεις και εκτροπές της κυκλοφορίας ώστε να ελαφρύνει η κίνηση αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης. Υπάρχει ανάγκη για κατάλληλη αξιοποίηση όλων των οδικών της αρτηριών ώστε να έχουμε μια αξιοβίωτη πόλη πριν και μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του Μετρό.
  • Ουσιαστική και σε βάθος αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης μπορεί να γίνει μόνο μέσα από την μελέτη δημιουργίας ενός πυκνού δικτύου Δημοτικής  συγκοινωνίας
3. Δημοτικές συγκοινωνίες
Η προσπάθεια συνολικού επανασχεδιασμού και αναβάθμισης του Κέντρου της πόλης και των γειτονιών της συμβαδίζει με τη δημιουργία ενός δικτύου τοπικής συγκοινωνίας που θα συνδέει τις γειτονιές με το Κέντρο της και το δίκτυο αστικών συγκοινωνιών. Η ανάγκη αυτή θα γίνει μεγαλύτερη με την έναρξη  των εργασιών για το Μετρό καθώς η έλλειψη χώρων στάθμευσης θα καθιστά απαγορευτική τη χρήση των αυτοκινήτων. Η ανάγκη θα συνεχίσει να υπάρχει και μετά την ολοκλήρωση των έργων ως τμήμα της προσπάθειας για πιο ανθρώπινη πόλη, με λιγότερη κυκλοφορία αυτοκίνητων αλλά πλήρη κάλυψη των αναγκών για μετακίνηση.
Αποτελεσματική δημοτική συγκοινωνία σημαίνει πυκνή και συνεχή κάλυψη των αναγκών σε μετακίνηση κάθε γειτονιάς της πόλης. Οι «ρεαλισμοί», με όποιο πρόσχημα, σημερινών εξαγγελιών με δρομολόγηση λεωφορείων  ανά μισή ώρα σε κάθε στάση αποτελούν όρους-  αποτυχίας και κατάρρευσης του όποιου σχεδίου.
Υποστηρίζουμε την ανάγκη:
  • Συμμετοχής του Δήμου σε προγράμματα και χρηματοδοτικά εργαλεία ηλεκτροκίνητων μικρών λεωφορείων που ανατροφοδοτούνται με ήπιες μορφές ενέργειας. Εξοικονομούνται έτσι πόροι που καθιστούν οικονομικά εφικτή την πύκνωση των δρομολογίων της Δημοτικής συγκοινωνίας.
  • Σύνταξη μελέτης για την κυκλοφορία οχημάτων κατά τις ισοϋψείς  ώστε να καλυφτούν οι ανάγκες των πιο δυσμενών, ως προς το επικλινές, περιοχών.
  • Απαίτηση για πύκνωση των δρομολογίων των σημερινών αστικών συγκοινωνιών, ιδιαίτερα εκείνων που συνδέουν την πόλη με το δίκτυο του ΜΕΤΡΟ και του ΗΛΠΑΠ.
  • Σεβασμός των ορίων θορύβου και των ωρών κοινής  ησυχίας σε αφετηρίες των συγκοινωνιακών γραμμών.
4. Παρεμβάσεις στις γειτονιές
Η πόλη δεν είναι μόνο η λεωφόρος Βεΐκου ούτε η αγορά της.
Είναι κυρίως οι γειτονιές της, οι χώροι όπου ζουν καθημερινά οι πολίτες.
Ένας σύγχρονος σχεδιασμός της πόλης οφείλει να ξεκινήσει από εκεί, να αναμετρηθεί με προβλήματα και να αναζητήσει λύσεις με προτεραιότητα τις γειτονιές.
Γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχουν ελεύθεροι χώροι στην πόλη μας.
Ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτεταμένων απαλλοτριώσεων.
Ότι δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις.
Υποστηρίζουμε όμως ότι είναι σήμερα δυνατό.
  • Να επεκταθούν οι υπάρχουσες πλατείες με πεζοδρόμηση των γειτονικών δρόμων και κατάλληλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
  • Να συνδεθούν οι υπάρχουσες πλατείες μεταξύ τους με πεζοδρομήσεις και δίκτυο οδών ήπιας κυκλοφορίας ώστε να διαμορφωθούν «πράσινες διαδρομές». Έτσι οι χώροι πρασίνου θα αποκτήσουν μεγαλύτερο μέγεθος και βάθος. Θα βελτιωθεί αισθητά το μικροκλίμα σε κάθε περιοχή και θα ενισχυθεί αισθητά η ασφαλής κυκλοφορία στις γειτονιές.
  • Να πεζοδρομηθούν, επιλεγμένα και μετά από μελέτες, δρόμοι στον ιστό των γειτονιών με προτεραιότητα εκείνους που οδηγούν σε σχολικά συγκροτήματα.
  • Να μετατραπούν σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας και να δενδροφυτευτούν, αυξάνοντας τους χώρους πρασίνου και την ασφαλή κίνηση των γονιών και μαθητών.
  • Να αναδειχθεί η περιοχή γύρω από το Καμίνι, με τις αναγκαίες πεζοδρομήσεις και δενδροφυτεύσεις, και να προβληθεί ιδιαίτερα το μοναδικό κτήριο που συνδέεται με την ιστορία της πόλης.
  • Να ενταχθούν, τα Τουρκοβούνια, ο λόφος του Παιδιού, του Λεβεντάκη, του Αγ. Σπυρίδωνα στον ιστό της πόλης. Να διαμορφωθούν δρόμοι περιπάτου, υποδομές ανάπαυσης και διασκέδασης ώστε να καταστούν χώροι προσβάσιμοι και ελκυστικοί στους πολίτες και όχι «χωματερές» σκουπιδιών και αυτοκίνητων. Να στηριχθούν περιβαλλοντικές, εκπαιδευτικές, αθλητικές, πολιτιστικές δράσεις σε αυτούς τους χώρους ικανές να προσφέρουν νέους πόρους και δυνατότητες στην πόλη και τους πολίτες της.
5. Ανοικτά Σχολεία – Κέντρα της γειτονιάς
Η πόλη μας διαθέτει 7 σχολικά συγκροτήματα μέσα στις γειτονιές της.
Τα περισσότερα από αυτά είναι παλιά οικοδομήματα, με γερασμένα κτήρια,  με παράνομες, χωρίς άδειες, κατασκευές, πλήρως εγκαταλελειμμένα στην τύχη τους.
Η εικόνα μπορεί και πρέπει να αντιστραφεί.
Τα σχολεία της πόλης θα μπορούσαν να αποτελέσουν υποδομές – κέντρα μια συνολικής αναδιαμόρφωσης της ζωής στις γειτονιές της πόλης.
Μετά από τις ώρες λειτουργίας τους ως χώροι εκπαίδευσης θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως ανοιχτοί μορφωτικοί, πολιτιστικοί και αθλητικοί χώροι ολόκληρης της κάθε γειτονιάς.
Με τη στήριξη του Δήμου και την καθοριστική συμμετοχή των συλλόγων διδασκόντων, των γονιών, των σχολικών κοινοτήτων και των φορέων της πόλης η αξιοποίηση των υποδομών των σχολείων θα μπορούσε να προσφέρει αποκεντρωμένα, δίπλα στις κατοικίες των πολιτών, σημαντικές υπηρεσίες μειώνοντας σημαντικά τις σημερινές δαπάνες για ενοικίαση υποδομών.
Ως υποδομές, για παράδειγμα, θα μπορούσαν να συμβάλλουν σε:
  • Εκπαιδευτικές δραστηριότητες και ενισχυτική διδασκαλία για τους μαθητές.
  • Ενίσχυση των χώρων άθλησης, στις αυλές τους, για τους μικρούς πολίτες της πόλης, δίπλα στα σπίτια τους, με περιορισμό της μετακίνησης στους ελάχιστους ελεύθερους χώρους της πόλης.
  • Δημιουργία περισσότερων στεκιών νεολαίας σε κάθε γειτονιά.
  • Φιλοξενία πρωτοβουλιών ομάδων πολιτών και τοπικών συλλόγων που σχετίζονται με ερασιτεχνικές καλλιτεχνικές δραστηριότητες, θεατρικές, χορευτικές, μουσικές ομάδες, και γενικά κάθε κλίσης και ενδιαφέροντος από τους νέους και τους πολίτες της πόλης μας.
  • Φιλοξενία δραστηριοτήτων των τοπικών συλλόγων και φορέων της πόλης.
  • Χώροι συνάντησης, κοινωνικοποίησης των πολιτών της γειτονιάς και διοργάνωσης εκδηλώσεων κοινού ενδιαφέροντος.
  • Χώροι φιλοξενίας εθελοντικών δράσεων για την αντιμετώπιση της φτώχιας, της υγείας και του κοινωνικού αποκλεισμού των ευάλωτων τμημάτων της κοινωνίας.
Η συντήρηση των υποδομών των σχολικών κτηρίων, η πεζοδρόμηση των οδών που οδηγούν σε αυτά, η αναβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην συνολική τόνωση της ζωής στις γειτονιές, στην αναζωογόνηση της τοπικής αγοράς, στην διαμόρφωση ενός πιο ασφαλούς περιβάλλοντος δίπλα στα σπίτια μας.
6. Ανάκτηση των δημόσιων χώρων.
Κανόνες λειτουργίας καταστημάτων.
Είναι γνωστό ότι η πόλη μας υποφέρει από την κατάληψη των δημόσιων χώρων της και των πεζοδρομίων της. Όποιος περπατά στους δρόμους της, στους μεγάλους κάθετους άξονες της, στους κεντρικούς της δρόμους, στις γειτονιές θλίβεται από την σημερινή υποβάθμιση Δεν υπάρχουν πεζοδρόμια. Δεν υπάρχει οδός να κινηθούν γονείς με καροτσάκι ή μικρά παιδιά.
Η πόλη ολόκληρη είναι εχθρική για τους ανθρώπους με Ειδικές Ανάγκες, οι δρόμοι των τυφλών μια απέραντη παγίδα.
Η εικόνα δεν βελτιώνεται με έργα βιτρίνας.
Απαιτείται, και εδώ, ένας συνολικός σχεδιασμός, νέοι κανόνες στις χρήσεις των κοινόχρηστων χώρων .
  • Άμεσα μέτρα για την απρόσκοπτη κίνηση των πολιτών στα πεζοδρόμια.
  • Απαγόρευση της κατάληψης πεζοδρομίων και κοινόχρηστων χώρων για «επαγγελματικές χρήσεις».
  • Δημόσια διαβούλευση και υιοθέτηση δίκαιων μέτρων και κανόνων για τη χρήση των πλατειών από μαγαζιά υγειονομικού ενδιαφέροντος.
  • Πεζοδρόμηση των δρόμων γύρω από τα σχολεία για την ασφάλεια των μαθητών.
  • Αυξημένη επιτήρηση των οδών που οδηγούν στα σχολεία τις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης μαθητών και γονιών.
  • Σεβασμό και ενίσχυση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της πόλης με εφαρμογή των κανόνων δημόσιας ασφάλειας και κοινής ησυχίας.
  • Δημόσια συζήτηση και σταδιακή υιοθέτηση σύγχρονου σχεδίου για τις χρήσεις γης στην πόλη
7. Ενίσχυση – επέκταση των Δημοτικών Υποδομών και Υπηρεσιών
1. Σχολεία
Τα σχολεία της πόλης παρουσιάζουν δραματική εικόνα. Παλιά κτήρια, υποβαθμισμένες υποδομές, έλλειψη συστηματικής συντήρησης, παράνομες επεκτάσεις και κατασκευές δίνουν μια απελπιστική εικόνα. Το χειρότερο, ορισμένοι χώροι των σχολικών κτηρίων έχουν χαρακτηρισθεί επικίνδυνοι για την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών μας. Σε πολλά από αυτά δεν υπήρξε μέριμνα ώστε να αποκτηθούν τίτλοι ιδιοκτησίας ούτε καν οι τεχνικοί φάκελοι των υποδομών τους, γεγονός που καθιστά αδύνατο τον προγραμματισμό κάθε σοβαρού και αναγκαίου έργου συντήρησης τους.
Έχοντας ως απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια των παιδιών μας θεωρούμε ανάγκη:
  • Να περάσουν άμεσα στην ιδιοκτησία του Δήμου οι σχολικές μονάδες που καθυστερούν. Να ανασυσταθούν οι τεχνικοί φάκελοι που έχουν χαθεί.
  • Άμεση καταγραφή των προβλημάτων των σχολικών μονάδων. Σύνταξη μελέτης από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και διαμόρφωση ενός ιεραρχημένου προγράμματος συντήρησης των υποδομών τους.
  • Αξιοποίηση χρηματοδοτικών προγραμμάτων για τη συντήρηση των σχολείων. Αν καθυστερεί η αναγκαία χρηματοδότηση άμεση αξιοποίηση των πλεονασμάτων του Δήμου.
Παιδικοί σταθμοί
Το Γαλάτσι υποφέρει από έλλειψη βρεφονηπιακών σταθμών και νηπιαγωγείων. Τα υπάρχοντα κτήρια είναι νοικιασμένα και κυρίως δεν πληρούν τις στοιχειώδεις και νόμιμες προδιαγραφές λειτουργίας. 
Υποστηρίζουμε την ανάγκη για:
  • Άμεση καταγραφή των εγκαταλελειμμένων και προς πώληση ακινήτων της πόλης σε κάθε μια γειτονιά για την κάλυψη αναγκών για βρεφονηπιακούς σταθμούς και νηπιαγωγεία.
  • Διαμόρφωση ενός σχεδίου αγοράς κτηρίων με υποβολή προσφορών, μέσω δημόσιου μειοδοτικού διαγωνισμού, για να αποφευχθούν φαινόμενα κερδοσκοπίας σε βάρος του Δήμου.
  • Μελέτες και αναζήτηση χρηματοδότησης για την κατασκευή νέων, σύγχρονων κτηρίων, αποκεντρωμένα σε κάθε γειτονιά, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες ανάγκες της.
ΠΑΛΑΙ
Η πρόσφατη εμπειρία της πόλης έδειξε ότι ο χώρος του ΠΑΛΑΙ αποτελεί κρίσιμης σημασίας υποδομή για την πόλη. Χώρο αναγκαίο για να στεγασθούν οι ανάγκες άθλησης, πολιτισμού αλλά και κάθε δημιουργικής ενασχόλησης των νέων και των πολιτών της πόλης.
Δυστυχώς το ΠΑΛΑΙ βρίσκεται ακόμα υπό τον έλεγχο του μνημονιακού ΤΑΙΠΕΔ.
Ο Δήμος μας παραμένει όμηρος των δεσμεύσεων της απερχόμενης διοίκησης και δεν έχει αποκλειστεί ο κίνδυνος άμεσης έξωσης. 
Σήμερα έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη να περάσει ολόκληρο το ΠΑΛΑΙ στην αποκλειστική διαχείριση του Δήμου ως , ελεύθερου και δωρεάν για τους πολίτες, χώρου πολιτισμού και αθλητισμού.
Καλούμε σε αγώνα για:
  • Διαγραφή του ΠΑΛΑΙ ως περιουσιακού στοιχείου του ΤΑΙΠΕΔ και του Υπερταμείου.
  • Άμεση ανάθεση της ευθύνης αποκλειστικής διαχείρισης ολόκληρου του χώρου από το Δήμο ως δωρεάν και ελεύθερου χώρου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
  • Μελέτη περιβαλλοντικής αναβάθμισης και σύνδεσης του με το Άλσος Βεΐκου, αναπόσπαστο τμήμα του δασικού και αναδασωτέου χώρου των Τουρκοβουνίων.
  • Μελέτη ενεργειακής αναβάθμισης του χώρου για την συμπίεση του κόστους ηλεκτροφωτισμού και θέρμανσης- ψύξης του.
  • Σύναψη προγραμματικών συμφωνιών με τους όμορους Δήμους για αξιοποίηση του χώρου από όλους τους κατοίκους της περιοχής.
 galatsinews.gr 13-02-2019
Προηγούμενο Άρθρο

Ο διαλογισμός με ενσυνείδηση είναι φυσικό παυσίπονο

Επόμενο Άρθρο

Θεσσαλονίκη: Με γνωστική ανεπάρκεια μαθητές λόγω της ηχορύπανσης

Δείτε επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.